En påsk i lugnets och harmonins tecken

Påsken är över..
Nu ska det bli hårddiet här hemma.
Har ätit en årsförbrukning av diverse sötsaker på bara fyra dagar.
Är ändå inte speciellt deppad över det då jag vet att de flesta i vårt avlånga land har gjort precis samma sak i påsk. Ha.Ha.

Våra högtider infördes bergis av en gottegris som kände sig ensam i sitt ätande och ville få fler att börja hetsäta.
 Smart drag..

För tillfället mår jag jäkligt bra kan jag tycka. Med undantag för ett knappt synbart  blåmärke  bredvid höger öga som uppstod efter att lillasyster kastat en flaska med sminkborttagningsmedel där. Inte med flit förstås, men ändå. Drummel.

Nej, men seriöst. Jag har haft en fantastisk påsk och inte har det blivit sämre nu när den är över.
I söndags hade jag inget inplanerat under dagen och gjorde därför  vad som föll mig in för stunden. Sov först hela förmiddagen. Vaknade klockan tio men låg kvar till halv tolv om jag inte minns fel. Fy f** va skönt. Spelade piano i säkert en timme, något jag inte gjort på månader! Satt en stund i solen och läste en skitbra bok. Fick till på köpet lite färg i ansiktet och på bröstet. Niiice. Gick en promenad med mamma, välbehövligt för oss båda tror jag..
På kvällen nalkades det födelsedagsfirande hos kusin Viktoria. Vi spelade Guitar Hero och jag var Grym! ....nä det var jag inte... men kul var det iallafall..
Åt tårta halv 11 på kvällen vilket var oerhört dumt gjort för direkt efter fikat åkte vi hem för att jag skulle jobba. Fick en sån enorm sockerkick av tårtan att jag höll på att aldrig somna!
Vaknade på måndagmorgonen smått illamående och något förvirrad (ni vet: vad är det för dag? vart är jag? vad ska jag göra?). Kom iallafall upp i tid och iväg till jobbet.
Det visade sig vara en väldigt slö dag på jobbet. De flesta gick hem redan kl. 11.20. Själv hade man oturen att bli kvar till 12.20 för att hjälpa till med lite annat.
Men trots det hade ju dagen bara börjat och hela eftermiddagen låg framför mig. Då ringde Elin och tillsammans med Wenke bestämde vi oss för att åka på piknick. Wenke som är hemma på ön för påsklov hade jag inte träffat sen i julas så det var ett kärt återseende. Vi åkte ner till Gothem hammar och picknickade i flera soliga, men något kalla, timmar. När jag vinkat av Elin och Wenke var det raka spåret in till P18 för lite härlig fotbollsträning. Vi var sex stycken på träningen och tränade lite tillslag i en timme. Vi gjorde övningarna i tävlingsform och var uppdelade i tre lag, och det var skojsigt. Trots att jag och Helena, The Green Team, förlorade..

Idag har det fortsatt vara lugnt på jobbet. Fick gå hem redan kvart i två! hoho!
Så i eftermiddag har jag tagit vara på mina plötsligt så fria timmar och gjort en massa nyttigt. Nej, nu ljög jag. Jag har spelat piano och suttit här framför datorn och läst bloggar. En chokladmuffins har jag ätit också. Så gick det med den hårddieten...

Nu är det snart dags för träning igen. På RIKTIGT GRÄS!! Najs. Igår var årets första grästräning för min del, och mmmmmm va härligt det var.

Ja det mesta är härligt för stunden!
Det tackar jag våren och påsken för.
Tack, tack.

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback