Nödlarm

Jaha, här sitter jag vid datorn halv tio en lördagförmiddag och har redan klarat av morgonens bestyr som frukost, tidningsläsning och påklädning.
Har varit uppe sen klockan åtta, vilket inte var riktigt enligt mina planer denna lördag. Jag skulle ta sovmorgon idag eftersom det blir upp i ordentlig tid imorgon när jag ska spela fotboll, men icke.
Istället blev jag väckt av en sur syster som försovit sig till sin konfirmationsläsning, och som nu insett att hon inte hade nån skjuts dit. Som den snälla storasyster jag är ryckte jag självklart ut och körde iväg med henne i ilfart.

Det är nämligen såhär att mamman (hon som OFTAST står för den typ av nödkörning) här i huset lämnade oss igårmorse för en vecka på mallis tillsammans med sina väninnor. Denna plötsliga semester innebär att jag automatiskt får ta på mig nån slags mammaroll här hemma, eftersom jag nu haft oturen att vara äldst. Me don't like, men tillsammans ska vi nog klara det bra.. Av någon anledning fungerar allt här hemma extra bra när modern inte är hemma. Vi hjälps åt med diverse hushållssysslor, matlagning och skjutsande, och allt flyter på riktigt bra. När sen mamma är hemma igen får hon återigen ta över den rollen, ENSAM. Det är konstigt, inget vi egentligen gör med flit, det blir bara så liksom. Man slappnar av och glömmer bort att tänka när hon är hemma. Det har väl med överlevnadsinstinkten att göra antar jag. När människor drabbas av katastrofer eller är i nöd, kan alla hjälpas åt utan problem. Så det är väl så vi har det här hemma då:
- Utan mor i huset är vi nödställda.
- Med mor i huset är vi trygga och kan leva gott. 
Äsch, en vecka klarar vi nog av själva. Förhoppningsvis har vi inte raserat totalt när mamma kliver in genom dörren om sex dagar.

Nu får jag väl göra nåt mer nyttigt än datorsittande och utnyttja den vakna lördagförmiddagen då.
Rummet skulle verkligen behöva städas...uuh..orka.

Om två timmar och 15 minuter spelar dalhem/p18 div. 2 premiär!! Jädrar va bra det kommer gå!! Vi är bäst! 
Jag är inte uttagen men ska dit och heja! GOOO DALHEM/P18!!! WOOOOHHOOO!

Trevlig helg på er!

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback