Inbrott i hjärnbanken

Här sitter jag och är lite småtrött.
Idag sov jag till halv elva.
Det var förbaskat skönt.
Det är verkligen underbart med sovmorgnar.

Igårkväll var jag hos Elin.
Vi åt en massa våfflor och sen blev vi så mätta att vi tog en promenad i mörkret.
Då var klockan nästan halv tolv på natten.
Nu har jag ätit våfflor fyra gånger i år. Intressant va.
Nåt mer som är intressant är att Hitler var Vegetarian.
Nej, det var inte så intressant, men iallafall sant enligt en bok med onödigt vetande som står i min bokhylla.

Idag har jag städat rummet. Ordentligt! Nu är det riktigt fräääscht.
Har även varit i stan och träffat Carro. Vi såg när hennes pojkvän spelade innebandy. Dom förlorade. Inte bra. Fast jag hade det trevligt ändå. Har inte träffat Carro på månader så det var fantastiskt roligt att vi fick babbla av oss lite med varann.
Ikväll har vi gjort årets premiärgrillning här hemma! Shit, va gott det är med grillat kött!

Vet ni vad som hände imorse!
Jag skulle knäppa på min mobil efter att den legat på laddning hela natten. När jag ska slå PIN-koden upptäcker jag att jag glömt bort den! Det är som att någon borrat sig in i min hjärna under natten och snott koden ur minnet på mig. Gör två snabba försök med de koder jag kommer på först, men det är fel. Börjar rabbla en massa olika sifferkombinationer men inser att det kan vara vilken som helst. Har alltså helt glömt bort min pin-kod som jag skriver in nästan dagligen. Lappen med koderna på har jag slängt för länge, längesen så vad gör jag? Gör ett sista försök med en kod jag tycker mig känna igen. FEL IGEN! och nu måste jag skriva i PUK-kod. Vilken jag inte kan överhuvudtaget.
Det hela slutar med att jag får ringa kundtjänst och be om en ny PUK-kod. suck.
Lite senare visar det sig att den kod jag slog in som pin-kod i sista försöket passar i min gamla mobil. Hur kan det komma sig att man kommer ihåg koden till en mobil man inte använt på flera månader och inte den kod man skriver nästan dagligen?
Kan man få alzheimers innan man ens fyllt tjugo?
 
Nej, nu är det snart läggdags.

PussKram

Kommentarer
Postat av: ewelina

jag har också ätit våfflor 4 gånger iår. fem tillochmed.

hah jag vann!

glad pååååsk! (snart)

2009-04-07 @ 00:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback