Påskharmoni

Glad Påsk får jag väl börja med!

Jäklars vad fint påskväder vi fått! Jag njuter i fulla drag och önskar att det alltid kunde vara såhär vårigt och härligt.
VÅREN ÄR VERKLIGEN DEN BÄSTA ÅRSTIDEN!

En lagom ansträngande vecka blandat med jobb, fotboll och trevligt sällskap samt ett soligt vårväder har gjort mig på riktigt toppenhumör.
I onsdags fick vi sluta en hel halvtimme tidigare på jobbet (kors i taket). På kvällen gymmade jag!
De' du Anonym, det var väl bra gjort av mig!
Var sjukligt trött men jag och Hilda kämpade tappert på och tog oss igenom hela programmet smärtfritt.

I torsdags hade vi en ovanligt lugn dag på jobbet. Det var ju skärtorsdag och det skulle självklart uppmärksammas.
Vill tacka för alla förslag på påskutklädnader som fullkomligt strömmade in i kommentarsfältet här på bloggen. Hade ett tufft uppdrag att välja den bästa.... nej skämt o sido... det blev ett förkläde och lite rouge och kajalprickar på kinderna. Många hade klätt ut sig, även om det var långtifrån alla, och vackrast måste ändå två av de manliga ryssarna varit som blivit "stylade" av våra chefer i långa klänningar, peruker och smink.
Vi hade inte speciellt mycket att göra på jobbet denna skärtorsdag och stängde av redan 13.30 för lite påskfika.
Därefter åkte jag in till stan för att träffa Annika och Elin. Annika kom lite senare så jag och Elin tog en fika på ringduvan sålänge (observera att det blev fika TVÅ gånger denna dag). När så Annika väl anslutit gick vi på presentjakt till vår vän Lovisa. 
Sen åkte vi ner till hamnen och satte oss i solen ett tag. Då blev vi hungriga och bestämde oss, helt spontant, för att gå och äta på Joda. Så det gjorde vi. Där satt vi och åt, pratade, diskuterade och skrattade i några timmar. Sen åkte vi till Ica Maxi och köpte glass som vi åkte hem och åt hos Annika. 
En toppendag och kväll helt utan planerande och krångligheter. I lööööv it.

Långfredagen (igår) var jag på släktmiddag hos farmor och farfar. Fick agera lektant samt matare när småkusinerna som är snart 5 och 7 år gamla drog igång. Det hade blivit lite sent kvällen innan vilket gjorde att jag var något trött så jag var väl måttligt  road när jag först skulle ha springtävling runt huset sjuttiotusen gånger med dem och sen vara "fånge" och plocka låtsasäpplen i deras "palats". Och matandet sen.... Unge till å inte vilja äta! Jag är nog ingen vidare barnpassare..
Jaja, dom är söta och nästa gång hoppas jag vara på bättre humör för lek.
Efter släktmiddagen blev jag avsläppt hos Annika. Där bjöds jag på god mat och sen gjorde vi oss iordning för Lovisas 18 års-fest.
Festen hölls i Lovisas mysiga lilla "fjällstuga", vi var tjugo pers, det var trångt, det var varmt, men det var mysigt. Eftersom det var 90-tals tema blev det en massa dansande till godbitar som Aquas "barbie girl", smurfarna, Spcie Girls, och "macarena" (med rörelserna till!) såklart!
Vid tolv-tiden bar det av ner till Hamnplan där överlyckliga Lovisa numera även har tillträde! dansade natten lång bland hemvändare och stockholmare och hade en trevlig kväll.

Idag vaknade jag upp hos Annika klockan: eftermiddag.  Elin som jobbat kom på besök och vi åt frukost innan vi åkte ner till hamnen för lite glass i glassbaren. Tre coolingar i solbrillor och glass i handen spatserade vi sedan strandpromenaden fram och hade det fantastiskt underbart i solskenet och värmen.
 Sen kom mamma och den övningskörande systern och hämtade mig. Hemma igen blev det grillat för andra gången i år och sedan påskägg. 

Ja det var min påsk såhär långt. 
Ikväll slöar jag i soffan och känner mig så lugn och harmonisk.
Fantastiskt vad lite sol och goa vänner kan göra!  

Imorgon är det tomma blad i kalendern. Ska bara ta det lugnt och njuta av solen som förhoppningsvis sticker fram även imorgon.
Ja, förutom kvällen då jag ska fira kusin Viktoria som fyller 16 år.
På måndag är det röd dag men jag får snällt pallra mig iväg och jobba. Hoppas ändå det ska bli hyffsat lugnt.
Sen är det träningar veckan lång. Jag ska träna omänskligt hårt och få bort ALLT godis och socker jag tryckt i mig den här veckan. Det är helt sjukt verkligen, hur mycket man stoppat i sig!
Jaja, det är ju bara påsk en gång om året, eller hur!
Imorgon är det EXAKT EN VECKA TILL SERIEPREMIÄR I DIV. 3!

Ha en fortsatt trevlig påsk!

PussKram

p.s Tack Matilda för att du ökar kommentarsstatistiken, haha d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback