Sommardäck och solbrillor

Det är vår, det är sol, det är varmt och det är fantastiskt, ljuvligt, underbart på vår ö.
Fy fan vad jag älskar våren!

Hänt i veckan:
Måndag - Mamma förstör min bil. Missar därför träningen. Springer sex kilometer i härligt vårväder.

Tisdag - Samåker med jobbarkompis till jobbet. Kvällen spenderas i sävehallen där det tränas spänst. Vi hoppar blandannat jämfota över häckar. Är i ett slags sovtillstånd hela dagen igenom.

Onsdag - Väckarklockan kör ett aprilskämt med mig och låter bli att ringa. Arbetskompis ringer och väcker mig 05.45 (börjar 06.00), då han sitter ute i bilen och väntar på mig. Kommer försent. Pinsamt. Har huvudvärk och är slö hela dagen. Skippar gymmet. Inte bra.

Torsdag - Maskiner brakar sönder på jobbet. Dom flesta får gå hem 13.30. Själv hamnar jag vid universums tråkigaste arbete och får slita med det fram till 16.00. Orättvist och är riktigt förbannad är jag när jag äntligen får åka hem. Kvällen är det träning på rävhagen därefter lite sång med kören. Underbart väder att träna fotboll i.
Fredag - BILEN FIXAD! Lycklig som bara den. Jobbet flyter på bra och när klockan närmar sig 16.00 har fredagsfeelingen infunnit sig hos oss alla. På kvällen blir det Kenny Starfighter, godis och glass hemma hos Hugo. Många trevliga människor och Kenny är ju grym! boli boli.

Ja, det var min vecka det.

Nu är det helg och för första gången på mycket, mycket länge har jag noll inplanerat i princip.
Idag väckte pappa mig klockan nio och frågade om jag skulle till stan. En mycket svår fråga för mig att svara på tio sekunder efter att jag vaknat.
pappa: - ska du till stan idag?
jag: - ehm, va?? ööh, jag vet inte.
pappa: - nähä, vet du inte?.. Tessan ska nämligen ha målvaktsträning och behöver skjuts. Om du kan köra.
jag: - eeh, vad är det för dag?
pappa: - det är lördag.
jag: - jaha. Jag minns inte vad jag ska göra idag.
pappa: - ookej... det hade iallafall varit bra om du kunde köra in och vänta i stan tills hon tränat färdigt.
jag (efter en stunds betänketid): - Aah, nu vet jag. Nej, jag ska egentligen inte till stan idag.


Man ska aldrig väcka folk genom att slita upp dörren och börja ställa frågor. Det är lönlöst. Tänk på det.

Ja, så idag har jag varit en tripp i stan. Strosade runt med nya vårjackan på mig och var allmänt cool i mina nya snygga solbrillor. Det gjorde mig ännu mer vårlycklig att äntligen få ha på sig vårjacka och solbrillor. Hittade  sen en snygg bikini också, och blev ytterligare lite lycklig.

När jag och syster kom hem idag hade mamma bakat blåbärspaj som vi åt med mormor och morfar. 
Och vet ni vad jag gjorde sen!?
Jag bytte däck på bilen!! Med en viss hjälp från pappa givetvis, men jäklar va stolt jag var efteråt!
Fick skruva, hissa o greja.  Blev helt svart om händerna och kände mig riktigt duktig. Tjohoo! Bilmekaniker nästa!
Coolt.

Nu ska jag ut och hjälpa min syster räfsa lite löv.
Ikväll blir det våfflor hos Elin. 

Ha en fortsatt underbar helg i vårvädret!

PussKram


Kommentarer
Postat av: Rachel/Monica/Chandler/Ross/Joey/Jag-vagrar-Phoebe

Din pappa ar sa cool! Valdigt optimistiskt av honom att tro att han kan vacka din en lordagmorgon och forvanta sig ett vettigt svar. Det gick ju som det gick...

2009-04-08 @ 02:22:16
Postat av: Anonym

dig och lordagsmorgon

2009-04-08 @ 02:23:40
Postat av: Anonym

Varfor blev "och lordagsmorgon" i fet stil? Forresten, koden till det inlagget var "volpe", hihi.

2009-04-08 @ 02:24:29
Postat av: Anonym

Okej, nu kom inte mitt inlagg upp ens. Varfor blev "och lordagsmorgon" i fet stil? Forresten, koden till det inlagget var "volpe". Hihi!

2009-04-08 @ 02:26:51
Postat av: Under jorden

Nej, men nu kom det ju upp. Vad pinsamt!

2009-04-08 @ 02:41:54
Postat av: Elin

Hahaha! Mina konstiga bästa!

2009-04-13 @ 11:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback