Ingen ångest här inte!

Hej på er!
Dålig uppdatering på sistone.. ajaj..
Fast på radion idag pratade dom om bloggande, och det nya microbloggandet som blivit den nya trenden i vår, och dom sa att det gjorts undersökningar där man kommit fram till att bloggande och att ständigt vara uppkopplad på internet kan skapa ångest hos oss. Ja, när man inte hinner med att via nätet berätta för alla vad man gör, då får man ångest över det och mår jättedåligt.
Så för att inte drabbas av ångest bloggar jag lite mindre nu, för att inte göra det till ett beroende.

...Eller inte...

Jaha, vad har jag då pysslat med under dessa ångestmotverkande dagar?
Kan inte komma på nåt av intresse som hänt nu under veckan. Det har varit jobb, träning, jobb, träning osv. Så vi hoppar dessa dagar.
I helgen däremot, då hände det grejer!

I lördagskväll var jag på musikalen Curtains. Den var som väntat skitbra! Herregud, va duktiga dom är! Det är så man blir både förundrad, rörd, lycklig och lite smått avundsjuk när man sitter där i säves sunkiga aula och ser hur ungdomarna, som alla är i min egen ålder, spelar som om dom vore profesionella musikalartister trots att dom egentligen bara är amatörskådespelare. Helt otroliga är dom. Ja, det var en föreställning jag aldrig ville skulle ta slut.

Men det gjorde den, och då åkte jag hem med min mor och syster och gick och la mig för på söndagen vankades det SERIEPREMIÄR!
tjohoo! va nervös jag var.

Nervositeten släppte dock något när Mimmi gjorde första målet efter knappa minuten. Aah va härligt det var! Vi vann matchen med 8-2 mot IK Frej, som motståndarna hette. Första matchen (för min del iaf) på riktigt gräs, solsken över hela visborgsvallen, möjligtvis kallt men något man snart glömde på planen, och en vänsterfot som äntligen gjorde som den blev tillsagd. Ja, det var en skön seriepremiär. Visst drabblade jag bort mig stundtals och sådär, men det kändes ändå okej en dag som den.
Fick dessutom göra assist på sista målet. Det var skoj.
På lördag väntar div. 2 premiär. Det blir den RIKTIGA utmaningen. Om jag spelar då får vi se ikväll. Om en halvtimme ska jag nämligen bege mig till DALHEM IP för träning och väl där får vi reda på uppställningen till helgen.
Ååh, älskade Dalhem, snart kommer vi!! Skönt att få träna lite i dalhem nu. En gång i veckan iaf. Det var ju trots allt där, på Dalhems vackra arena som jag en gång i mina unga dar påbörjade min världsomtalade fotbollskarriär som tog mig till stjärnorna.. Ja och så är det ju närmare än till stan förstås. 20 minuter senare kan jag åka. De' ni!

På söndag spelar vi mot AIK DFF i div. 3. Då ska jag va me iaf! Första bortamatchen för iår, och det ska bli spännande.
Tills dess ska jag överleva en till arbetsdag. Ska nog inte vara några problem. Och imorgonkväll ska jag fira Carro som fyller 20 bast! Jisses, va tiden går fort. Och snart är man där själv också.. drygt fyra och en halv månad kvar bara...

Nej, dags att klä om till fotbollsstjärna..

PussKram

Kommentarer
Postat av: Mojsan

Lycka till i helgen!

2009-04-25 @ 08:47:50
Postat av: Jag

Tack Moa! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback