Senaste nytt

Jaha, här sitter jag hemma hos Elin vid hennes köksbord. Hon skriver viktiga saker och jag låtsas göra viktiga saker jag med. Som att uppdatera bloggen tillexempel.

Ikväll har vi sett Idol och jag blev sur. I år är juryn bra till skillnad från de tidigare åren, men istället är det tittarna som gått ner sig. Att rösta ut den där rödhåriga tjejen och låta Yasmina (alldeles för fin i kanten för att stava sitt namn med ett vanligt J) stanna kvar är ju inte klokt. Svenska folket har fått knäck i lurarna.

Missade säsongspremiären av Grey's anatomy ikväll. Men förberedd som jag alltid är så har jag självklart kollat upp när reprisen går. På söndag 17.10 är det jag som sitter bänkad i tvsoffan.

Vilken tv nörd jag håller på att bli. Som liten kunde jag de flesta tv program som gick kvällstid. Jag kunde lätt svara på vad som hänt i senaste avsnittet av skilda världar, vad Martin Timell renoverat den här gången, vem fredagsgästen i bolibompa vart, vem som vunnit i veckans småstjärnorna stadskampen gladiatorerna, vem som åkt ur robinson. Jag hade svaren på det mesta i tv-väg. På senare år har det förändrats och tv timmarna har blivit färre för var år som gått. Är jag nu återigen i förändring? spännande att se hur detta kommer utvecklas. Får jag inget jobb inom en snar framtid lär jag snart kunna samtliga tv-tablåer som ett rinnande vatten, då både dags- och kvällstablåerna.

Nej så långt ska det förhoppningsvis inte gå. Tog ett första steg mot nytt jobb idag genom att anmäla mig på ett antal bemanningsföretag. Det är nånting iallafall. Hur jag nu ska gå vidare vet jag inte riktigt. AMS hemsida har inte speciellt mycket att komma med, och snart tvingas jag gå och skriva in mej hos dem. Befarar att jag då kommer bli tvungen att gå en massa sökajobb kurser vilket jag verkligen vill slippa!
Jaja på nåt vis löser det sig väl.

Det ordna' si!

Nu börjar Elin se färdig ut så jag får väl avsluta.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback