Skolan är inte så dum ändå..

Jag har varit uppe sen 06.30 idag.
Min mamma fyller år och självklart skulle det, traditionsenligt, sjungas och bli frukost på sängen för födelsedagsbarnet. Så upp i ottan var det alltså.
När den sista i familjen åkt vid halv åtta blev det åter igen lugnt och tyst i huset så jag somnade om i soffan.
Inte ta vara på timmarna här inte. Sova är så mycket skönare.

I onsdags var Wenke och Elin på besök här hemma hos mej. Vi åt pizza, såg film och pratade i massor. Det var så kul att träffas igen. Vi har knappt setts alla tre tillsammans sen studenten. Det är redan fem månader sedan. Det är ändå ganska lång tid. 
Men det är väl såna tider man har att vänta nu. När skolan inte längre finns som samlingspunkt, utan alla ens nära och kära drar iväg åt alla dess håll så blir det väl så. En träff var femte månad. Om man har tur.
Det är lite tråkigt. Men det är lite tråkigt att bli "vuxen".

Många, som fortfarande går i skolan, har sagt till mig att dom är avundsjuka på att man tagit studenten och numera slipper helvetet.
- Du kan ju göra precis vad du vill nu!
- Inga läxor att göra på kvällarna, du är ledig!
- Sovmorgon!
- Nu kan du resa hur mycket som helst!
- Inga krav från skolan längre!

Jaja, blabla. Så tänkte jag först med, sen insåg jag:
- Ja visst kan jag göra vad jag vill, men VAD VILL JAG EGENTLIGEN?
- Mmm, väldigt skönt att slippa läxorna, men så stor tid tar inte läxorna märker man efter ett tag.
- Sovmorgon är skönt den första veckan, men efter ett tag har man tröttnat. Två morgnar i veckan och lite lov då och då är precis lagom.
- För att resa krävs pengar. Pengar får man om man jobbar. Jobbar gör man efter att nån anställt en. Om ingen anställer en får man inget jobb. Då kan man inte tjäna pengar. Tjänar man inga pengar kan man inte resa. Alltså: Inget jobb = Inga resor.
- Jag vill ha krav!! jag vill vara sysselsatt och göra nåt meningsfullt! skolan är mer meningsfull än man tror.

Ja, så resonerar jag nu. Det gjorde jag däremot inte för fem månader sedan.
Uhh va det är jobbigt.
De timmar jag fått från städfirman räcker ingenvart och den här veckan har dom inte hört av sej en enda gång.
Hatar att söka jobb.
Att söka jobb kan ungefär jämföras med dom där irriterande telefonförsäljarna som alltid ringer och stör.
Företag: - ja hallå
Jag (försäljare): - Hej! jag undrar hur många anställda ni har just nu, håller dem måttet? skulle ni vara intresserade av att fräscha upp erat företag, isåfall har jag lösningen: köp mej!
Jag är serviceinriktad, stresstålig, omtänksam, flexibel, och oerhört organiserad. Anställer ni mej lär ni inte ångra er!
Företag: - Nej tack, vi ska inget ha.
Klick*


Typ så känns det. Förstår ni då varför man verkligen grämer sig till tusen varje gång man ska ge sig ut på jobbsökande..
ja usch usch.
Njut av er skoltid, skolungdomar.
Jag låter som en gammal kärring.
Det är jag inte. Jag är blott 19 år men låter ändå som en 65 åring. suck.

Nej inte deppa mera nu. Om några timmar kommer min mamma hem. Hon slutar tidigt idag så när hon kommer ska jag umgås med henne.
Jag tycker om min mamma. Hon är snäll och smart och mysig, och idag fyller hon år.

Grattis grattis!

PussKram

Kommentarer
Postat av: emelie

hälsa grattis till anita :)

Postat av: L

Denna mystiska ... kommer vara lite mystisk ett tag till :)

Hälsa grattis till Anita! & du, skicka in ditt cv plus din blogg till någon av tidningarna så kan du bli krönikör, du är grym. GÖR DET!

:)

2008-10-31 @ 17:42:39
URL: http://lindaohlsson.blogg.se/
Postat av: L

haha nja det var inte han, men jag kan ju ge dig hans nr om du vill? ;) så får du träffa halvriktiga björn gustavsson någon gång kanske !

2008-11-02 @ 01:39:35
URL: http://lindaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback