Lättpåverkad

Inatt drömde jag mycket konstigt. Mardrömsliknande men ändå inte jätteläskigt.
Jag läste en blogg igår där bloggerskan sett väldigt många skräckisar och numera känner sig väldigt rädd om kvällarna. Detta har satt spår i mitt huvud. Jag drömde nämligen i natt att jag och några av mina klasskompisar från högstadiet satt här hemma hos mej och såg skräckfilm. Plötsligt blev filmen verklig. Vi blev jagade av en läskig spökliknande tjej här hemma i huset och på gården. Jag var skiträdd och vågade inte göra nånting. Flera gånger lyckades mina klasskompisar rädda mig från den läskiga tjejen. Sen lyckades jag komma på den briljanta ideén att springa ut i änget mittemot vårt hus så det gjorde jag. Efter mig kom Sandra som jag jobbat med i sommar. Väldigt egoistiskt skrek jag åt henne att springa nån annanstans eftersom den spökliknande tjejen kom efter henne. Men hon ropade åt mig att det var meningen. Jag fattade ingenting men fortsatte in i änget. Helt plötsligt hade jag en flaska med nån sköljmedelsliknande vätska i handen. Sandra ropade åt mig att kasta det på tjejen när hon försökte attackera mig. Så när tjejen började gå till attack kastade jag det på henne. Vi trodde att hon då skulle tyna bort med en gång, men till vår fasa fortsatte hon jaga oss en stund till. Tillslut tog jakten slut iallafall för medlet hjälpte nog på nåt vis och tjejen tynade bort, och jag och Sandra blev hyllade som hjältar.

Kan ni förstå hur lättskrämd jag är då? Jag behöver inte ens se en skräckfilm för att drömma mardrömmar. Det räcker med att jag hör om nån annan som sett en. Jisses.

Igårkväll var jag, Hilda, och Amanda riktigt sportiga och körde dubbla träningspass. Först en timme fotboll och sen direkt vidare för ca en och en halvtimmes badminton (amanda spelade längre). Badmintonledarna var impade av oss att vi orkade hålla på så. Vad dom sen inte vet är att man resten av veckan är halvt döende och har bultande träningsvärk. Jag är det iaf.

Och idag har jag varit en duktig Dotter. Först städat huset och sen bakat tre sorters kakor till min mammas årsdag på fredag. Allt för min kära mor :)

Nu sitter jag och väntar på Wenke och Elin som ska komma hit ikväll. Wenke är hemma på höstlov så då måste man ju passa på o umgås :)

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback