Gala, sa tuppen

Ikväll ska jag på gala. Fin gala med glitter och glamour, prisutdelningar och stor middag.
Det är Gotlands fotbollsgala såklart!
Dalhem har nominerade i nästan varje kategori och dessutom är Frida som spelar i laget en av konferenciererna, så självklart måste man vara på plats.
Klänning är köpt, skor är utvalda och snart är det igång. Det är lite kul att få klä upp sig och känna sig fin och lite cool. Fotbollsgalan här på Gotland är minst lika fin som den stora fotbollsgalan som sänds på tv, minus filmkamerorna. Vi har tillcohmed känd underhållning ikväll. Patrik Isaksson kommer och spelar, och trots att han inte är nån större favorit i mina ögon/öron så känns det ändå lite extra speciellt sådär. Bra blir det nog i vilket fall som helst.

För övrigt är det ju lördag idag. Det betyder helg.
För en vecka sedan var lördag och helg som vilken annan dag som helst. Jag hade haft "lördag hela veckan" sen i augusti så det var aldrig särskilt speciellt när dessa två dagar kom i veckoslutet.
Men den här veckan är det lite annorlunda. Nu har jag jobb (lite jobb iaf) och har jobbat tre dagar den här veckan. Jag har känt mig nyttig och varit trött på kvällarna, trött av hårt arbetande. Det har känts mycket bra och nu när helgen är här känns det återigen väldigt härligt med ledighet.

Inatt vrider vi tillbaka klockorna också.
Det är alltid lika svårt det där med om klockorna ska vridas framåt eller bakåt. Min mamma har dock lärt mig en smart liten grej som ska hjälpa en att komma ihåg:
På sommaren ställer man fram trädgårdsmöblerna inför sommaren. Alltså ställer man fram klockan en timme.
På vintern ställer man tillbaka trädgårdsmöblerna i förrådet igen. Alltså ställer man tillbaka klockan en timme.
Inte så dumt va...

Men jag har lite svårt att komm ihåg det ändå, så jag tänker såhär istället:
På hösten är det bäst. Då får man en extra timme, vilket måste betyda att man vrider tillbaka klockorna. På våren är det dåligt. Då snor dom en timme av oss, vilket måste betyda att man vrider fram klockorna.
Det viktiga här är bara att man kommer ihåg den årstid som är dålig och den som är bra.

Nu ska det städas här hemma en stund innan det är dags att bege sig till borgen och fotbollsgalan.
Själv är jag inte nominerad i nånting, inte ens som bästa bänkvärmare,
men int' är ja bitter för de!
Tony Rickardsson fick inte sitt pris förrän hans karriär som speedwaystjärna var över. 
Så jag är inte orolig. Höhö

PussKram

Kommentarer
Postat av: K

Jag vill höra massor om galan! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback