Hur man än vänder sig har man alltid skinkan bakom sig

Här sitter jag och lyssnar på julmusik.
I'M DREEAAMING OF A WHIIIITE CHRISTMAAAAS!

Japp, jag är mycket väl medveten om att det är över två månader kvar till julafton, men tillslut kunde jag inte hålla mig längre.
Det var för några kvällar sen. Jag satt och zappade på tv:n i nån reklampaus. Plötsligt hajar jag till. I tvrutan framför mig står en tomte och nyser. Reklam för nån nässpray. Smått chockad över vad jag nyss sett, har jag missat nåt? är det redan december?, så fastnar jag på samma kanal, och på en halv minut är reklamsnutten med tomten över. Nästa reklam som kommer börjar med: "i år kommer julen tidigare".
what!?
Det visar sig vara reklam för nån digitalbox, och även här är innehållet tomtar.
Med en gång väcks mitt julhjärta ur sin dvala. Så här sitter jag nu och lyssnar på tommy körberg skrålandes O HEEELGA NAAAATT, och LAST CHRISTMAS I GAVE YOU MY HEART, och DO THEY KNOW IT'S CHRISTMAS TIME AT ALL.

Tända ljus har jag redan, nu är det bara regnet utanför som ska förvandlas till snö, så blir allt tipptopp.

Och för att försvara min julhysteri litegrann så kan jag ju säga att jag blivit bättre iår än förra året.
31 augusti förra året fick jag en så plötslig och våldsam jullängtan och julskivan gick igång direkt.


I'm dreaming of a white Christmas,
Just like the ones I used to know.
Where the tree-tops glisten,
And children listen
To hear sleighbells in the snow.

I'm dreaming of a white Christmas,
With every Christmas card I write,
"May your days be merry and bright,
And may all your Home, home on the range,
Where the deer and the antelope play
Where seldom is heard a discouraging word,
And the skies are not cloudy all day be white".

I'm dreaming of a white Christmas,
Just like the ones I used to know.
Where the tree-tops glisten,
And children listen
To hear sleighbells in the snow.

I'm dreaming of a white Christmas,
With every Christmas card I write,
"May your days be merry and bright,
And may all your Christmases be white".



Merry Christmas!!

PussKram

Kommentarer
Postat av: K

Ojojoj, Bello. Jag trodde aldrig jag skulle hitta någon som mig själv när det gäller julen! Praise the Lord! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback