Det finns en mening med allt

Den här världen är bra märklig ibland.
Idag skulle bli dagen D.
Dagen då jag skulle ge mig ut på visbys gator och affärer för att söka mig ett jobb. 21 ansökningar hade jag skrivit ut och var peppad till max. Klockan 11.00 skulle starten gå hade jag bestämt.
09.56 ringer det på min mobil. En städfirma jag sökte jobb hos i somras (fick jobbet men hade redan tackat ja till kneippbyn och kunde därför inte, ringde även när jag slutat på kneippbyn men då hade de inga lediga jobb längre) ville att jag skulle rycka in och hjälpa dom idag. Det verkade vara riktig kris och självklart tackade jag ja. En timme senare var jag på plats på posten där första städningen skulle vara. Slutade kvart över tre och hade då haft en väldigt rolig (trots att det var städjobb) och lärorik (japp, trots städjobb) dag. Jobbade dessutom med en väldigt glad och lite småtokig kvinna/tant så det var inte helt tokigt att jobba istället för att leta jobb.
Det är verkligen märkligt med det som händer ibland. När jag nu ÄNTLIGEN skulle slå på stort och verkligen sälja mig själv till diverse små butiker, så dyker detta upp!
Kan det vara ett tecken? borde jag inte sälja mig själv på det viset? är det städerska som är just mitt kall? vill inte adelsgatan och östercentrum att jag ska fläcka ner dem med mina arbetslösa fingrar?
Ja det finns många möjliga orsaker.
Nån orsak var det iaf. Jag är en av dem som tror att det finns en mening med allt som händer. Saker sker inte av en ren slump bara.
Men detta lilla extraknäck ska inte få mej att slappna av och fortsätta softandet här hemma. Nej, de 21 ansökningarna ska fortfarande lämnas ut.


Ikväll skulle jag ut och svänga mina lurviga ben i en härlig joggingtur. Dock ändrade jag mina planer tvärt när Josse kom med godisskålen.
Det är ju trots allt helg nu.....

PussKram

P.s. Just nu är det Idol på tv. Vanligtvis är det något som jag följer ganska slaviskt, men nu har jag gett upp. Samtliga artister (minus Loulou, hon är cool) SUGER. Det är så otroligt falskt och B-igt från allihopa, och den där lama juryn (som jag tidigare prisat men nu har ändrat uppfattningen om totalt) som tycker alla är "superduktiga" ,"grymma", "i världsklass" herregud, tillochmed de döva kan ju höra att det låter förjävligt.. Naj hu saja ja.


Kommentarer
Postat av: emmapemma

jag håller med om idol! ja fattar verkligen inte hur juryn tänker om en del, visssa e bra, jag diggar lars bl.a. men vissa som e helt kassa tycker dom e skitbra, nee skärpning juryn..

2008-10-21 @ 10:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback