Papparazzis i Källunge

Det har gått skummisar i min trädgård idag..
Med kameror och mörka kläder. Det är inte första gången det händer.
Visst låter det lite spännande! Mystiska män som smyger omkring runt huset, som värsta papparazzin.
Det är dock inte så spännande som man kan föreställa sig att det skulle vara.
Jag antar att dom precis som dom andra skummisarna som varit här, vill ha kort på huset och vår "kulle" ute på gården. Jag och min familj bor nämligen i ett gammalt stationshus. För hundra år sen gick det en järnväg precis här utanför och vårt hus var Källunges järnvägsstation och posthus.
Det tycker vissa tråkmånsar är jätteintressant och kommer hit för att se.
Det kanske låter som att vi dagligen har konstiga människor springandes på vår gård med kameror i högsta hugg, men så är det definitivt inte. Nån gång per år max, men när de väl är här så är det oerhört irriterande och lite obehagligt ibland. 

Kanske skulle man trycka upp sånadär infobroschyrer och ställa ute vid vägen. Då kan folk ta en sån istället och lämna stationshuset och dess invånare ifred.

I övrigt kan jag inte leva normalt längre. Såfort jag slappnar av kommer jag på vad naprapaten sa åt mig igår. Lika tyngd på båda fötter, sitt rak i ryggen, fram med bäckenet när du går. Suck.
Balansövningen var jättesvår också.
Pröva själva: stå på ett ben. knäet som du står på ska vara något böjt. Blunda och stå så i en minut. Så fort du tappar balansen, avbryt räkningen, slå upp ögonen, ställ dej tillrätta igen, blunda och fortsätt räkna från där du var. Sammanlagt ska du ha stått stadigt på ett ben med slutna ögon i en minut. Upprepa sen samma sak på det andra benet. Meningen är att det ska stärka fotlederna och förbättra balansen.
Det låter enklare än vad det är...


Nu ska jag ta tag i jobbsökandet.

PussKram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback