Mer lek for the people!!

Det här är jag om tio år: 
Rik och lycklig
Efter många år slog du äntligen tigenom med din självbiografiska roman, som handlar om ditt spännande liv som knarkare. Romanen är i fem delar. Knarka på landet. Knarka i stan. Knarka utomlands. Knark och djur. Knark och sex. Knark har blivit med och mer ovanligt och du är en av de sista som fortfarande håller liv i kulturen, som ser dig själv som knarkare, även om du inte knarkar lika ofta. De flesta andra la av när de fick chansen, för med metadonbehandlingar och sedan med avancerad hjärnkirurgi, som staten betalar om man också låter sterilisera sig. Din kropp är förstörd men nu är du rik, och ser det som din uppgift att sprida kunskap om knark, som en av de sista i livet. Just nu håller du på med en festival som ska uppmärksamma berömda knarkare.

Enligt facebook iallafall.

Idag har jag spelat fotboll och varit på 4-års kalas hos min lilla kusin Klara.
   Fotbollen (SM-kval i futsal) blev en blandning av bra och dåligt. 
I första matchen vann vi med 3-2 mot När. Vårt sista mål kom med sju sekunder kvar, och hon som gjorde målet heter Isabelle. Såhär gick det till: Helena sliter och kämpar med bollen, medan Isabelle underhåller målvakten, Helena får med sig bollen och slår den på mål. Målvakten är på den men släpper retur.  Där står Isabelle redo. Hon ser bollen komma och sätter dit vänsterfoten. Bollen rätt in i mååål!!!
För dom som inte fattat så var det alltså JAG som gjorde det där avgörande målet. Inte varje dag man blir matchhjälte, det var kul.

I andra matchen blev det platt fall och pannkaka av alltihop. Vi förlorade med 4-1 mot KIK, och det var ju lite tråkigt, men jag är ändå ganska nöjd med vår prestation. Laget bestod utav de få spelare som fanns kvar på ön (de flesta befinner sig på Kreta, Egypten, Stockholm m.m) plus en spelare som fött barn för åtta månader sen, så vi fick fylla på med juniorer som aldrig spelat inomhus med oss förut, så varför klaga? Vi vann en match och kämpade hårt även i andra matchen, alla tre lag har vunnit varsin match och står på samma poäng därmed är loppet ännu inte kört.

Eftermiddagen spenderade jag hemma hos kusinerna Klara och Felix.
Vi byggde med lego, åt tårta,  spelade memory, lekte med riddarborgen, hade springtävling, OCH jag hade roligare än jag haft på länge!! Det är så kul att leka!
Varför får "vuxna" inte leka för? vem har kommit på den dumma regeln!?
Om jag nån gång blir statsminister, president, eller kung så ska jag förbjuda den regeln och istället TVINGA alla vuxna att ha minst en timmes lek på sina jobb VARJE dag. Jag tror det är Det som är lösningen på alla världsproblemen.  klimathotet också för den delen. 
Reinfeldt, Ge mer lek åt folket!
Love and peace/ Isabelle

Men kusinerna slet hårt på en. Efter en timme var jag helt slut! Hur orkar dom hålla på? och i det tempot!?
Usch man börjar bli gammal. Inte roligt.

Helgen börjar gå mot sitt slut. Imorgon är det vardag och tillbaka till allvaret igen. Själv har man ju Lördag Hela Veckan så jag ska fortsätta med mitt såsande. 
Nej det ska jag inte. Den här veckan ska jobbsökandet igång på ALLVAR. Det funkar inte att gå här hemma och dra benen efter sig...

Nu ska jag äta hamburgare.

PussKram 

Kommentarer
Postat av: EmmaPemma

haha vad kul att du och jag fick samma facebook spådom :P

2008-10-14 @ 17:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback