Vem döljer sig bakom masken?

Åh älskade dator vad jag saknat dej!

Och bloggen. Kan ni förstå hur mycket som poppar upp i huvudet på några dagar och som man bara VILL SKRIVA AV SEJ här! Mitt huvud håller på att sprängas.

Här sitter jag i gul/svart prickig klänning och försöker tänka mej in i 50-talets glada dagar. Ikväll ska jag nämligen på 50 års fest hos min förra tränare. Temat är 50-tal men eftersom jag och mina lagkompisar skulle servera så trodde jag att det intr gällde oss lika mycket. Ack så fel jag hade.
- Ni ska ju vara med på festen efter så självklart ska ni också klä er i 50-tal!
suck*
Det är kul med maskerad, men inte när man får höra det bara några dagar innan den infaller. Speciellt inte när man dagarna innan jobbar rumpan av sej och inte har tid att leta kläder, då är det inte så kul.

Vilken tur då att jag har en morbror vars fru alltid har en massa kläder som kan passa. Den här gången hittade vi en gul blus med svarta prickar som hon sytt i slöjden för många år sedan. Till den en matchande utsvängande (finns det ett sånt ord?) kjol. Jag lär synas ikväll...

Maskerad är egentligen skitkul. Jag har inte varit på så jättemånga, men nån gång i mitt liv skulle jag vilja vara med och ordna såna här tema-fester. Man kunde ha nån fest i månaden, eller varannan månad. Bara för att man skulle ha lång tid att klura på nästa tema. Nya teman skulle det vara varje gång med dekorationer, musik, mat (om det går) som passade in. Shit va kul! Det svåraste är kanske att få folk att vara lika entusiastiska och fantasifulla varje gång. Risken finns att det efter den andra-tredje festen dör ut. Man orkar inte engagera sig så mycket i utklädnaden och antalet deltagare blir färre och tillslut vill ingen komma. Men va kul om man lyckas!!!
Nån gång ska jag göra det... nån gång..
Vill ni vara med då??


Ja en vacker dag ska det bli maskerad så det står om det!
 Men först Pers 50-års fest.
Ska se om det kan bli några bilder som kan hamna här sen.

PussKram

Kommentarer
Postat av: ewelina

jag vill komma på maskerad!!!! :D hoppas du hade roligt.

2008-11-30 @ 18:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback