Rena rama tortyren

Ska nu försöka fatta mig kort för ikväll ska det somnas i tid,  imorgon ska jag upp tidigt och jobba. Inget sitta uppe till klockan två ikväll då, som det varit den senaste tiden... vart tog alla rutiner vägen!?

Fy fan vad min kropp mår dåligt ikväll. Benen värker och viker sig när man minst anar det. Kan inte ens gå normalt i trappan utan tvingas gå baklänges ner för låren bär inte.
Anledning: Min kropp har torterats. Tortyren ägde rum i södervärns styrketräningslokal och torpeden var en brutal tyngdlyftarkille som anlitats av hemska gubbar även kallade "tränare" från det nysatsande fotbollslaget Dalhem/P18. Förfärliga knäböjningar och tunga lyft hit och dit med stångar och grej. Uhhh.. Blir svimfärdig bara jag tänker på det. Varför inte bara döda oss med en gång?

Jag hatar verkligen allt vad gymaktiviteter heter. Har alltid gjort mitt bästa för att undvika hävstångar (heter dom ens så), vikter och andra styrkemaskiner och redskap. Alltid gått en omväg för att slippa dom grottliknande gymlokalerna. Tills idag har det funkat ganska bra. Vår förra tränare hade roliga styrkepass där man använde sig av sin EGEN KROPP. Inga jävla vikter eller obekväma stångar. Bara den vanliga hederliga kroppen. Okej, några övningar med bänkar och liknande hade vi men styrkepassen ägde alltid rum i en GYMPASAL. Inget läskigt och otrevligt gym. Gymatmosfären skrämmer mig. Blä.

Imorgon ska jag städa. Vad glad jag blev när Ingrid ringde! Ska bli kul att få jobba där några gånger till innan det är dags för grönsakspacketering. Jag fick förklara för henne att jag kommer få svårt att kunna jobba på ISS sen när jag börjar jobba med morötterna, men hon tyckte det var okej och sa att hon ringer ändå ifall att jag kanske är ledig nån dag och kan hoppa in. Inte särskilt troligt att en sån ledig dag kommer finnas, men man vet ju aldrig..

Nog skrivet ikväll. Nu väntar ett avsnitt Vänner (näst sista avsnittet av den allra sista säsongen, buhu) och sen är det bums i säng. Godnatt!

PussKram   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback