It's Fantasy, people

Elin och Annika har nu lämnat mitt hem för denna gången och här sitter jag nu och småler lite för mig själv.
Vi har nämligen PLANERAT ikväll. Det är bland det roligastesom finns, att planera. Planering som gäller framtidsplaner, fester eller nåt annat roligt vill säga. Den här planeringen var rolig iallafall.
Men vad vi planerat tänker jag inte avslöja än för det är ännu så FÄRSKT. Jag lär inte avslöja det överhuvudtaget ifall det inte blir av, men vi har iallafall planerat nu.
Planera.

Idag har jag varit i Fole och sjungit en massa fina sånger med den nya kören jag är med i, också anledningen till varför Elin och Annika var här. Vi (kören) hade Afternoon Tea i Fole Bygdegård och bjöd in Elin och Annika och annat löst folk på scones, te, kakor, tårtor och annat gott och underhöll dem med musik.
Det var varmt som bara den men också kul som bara den. Det är en duktig kör jag hamnat i och emellanåt känner man sig riktigt proffsig!
Stad i Ljus var dagens favorit hos mej  iaf. Så otroligt fina stämmor som är roliga att sjunga och hjälper oss att lyfta låten till stämningsfulla och mäktiga höjder. Mm, det var fint.


Igår hade vi FÖRSTA träffen med P18 och dom nya tränarna. Detr blev ju förstås jättemycket prat om målsättning och allt annat kring vårt NYA lag såklart, men även några lekfulla tävlingar, och hela eftermiddagen ägnades åt Dalhem/P18, P18/Dalhem, kalla det vad man vill.
Det kan nog bli bra. Det verkar väldigt seriöst, en väldig satsning,  och tränarna tror stort på det här. Dom berättade att dom nu de närmaste månaderna kommer att lägga stor vikt vid att skapa sammanhållning i laget, vilket jag tycker är otroligt bra  för det är så VIKTIGT. Ett lag som inte funkar ihop kan inte vinna speciellt många matcher hur bra varje individuell spelare än är, det bara är så.
Första träningen tillsammans blir imorrn. Spännande var ordet.

Efter en hel fotbollsdag varvade jag ner på lördagskvällen med lite film hos Emma. Det var väldigt kul att umgås igen efter så många månader! Det är ju så många som är bortresta åt alla håll och kanter så det känns skönt att någon kan vara hemma en stund och umgås med grönsakspaketeraren Isabelle.
Vi såg Narnia film nr. 2 igår. Vilken mysig historia Narnia är egentligen. Jag älskar dessa sagor med djur som pratar och prinsar och barn som blir hjältar. Kan tyckas töntigt, men jag står för det. Fantasy är kul! Fast i lagom mängd dock.
Ja, Narnia.

Sen såg vi en stand-up show med en hysteriskt rolig komiker. Han heter Chris Rock och dom hade filmat under en av hans turneér när han uppträdde i New York, England och Afrika. Så jädra kul och vi skrattade så tårarna sprutade emellanåt.

http://www.youtube.com/watch?v=3erEqfFxTlE
Här är ett klipp från programmet vi såg. Långt ifrån allt han tog upp, men sök vidare på "Chris Rock- Kill the messenger" så kan man hitta ännu mer därifrån.
Han är kuuuul!


Nu ska jag sova. Imorgon ska jag ringa Grönsaksföretaget och tacka ja till jobbet.
Money, money money, must be funny in a rich mans world.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag sitter också och småler för mig själv. :) Dagen har varit härlig med mysig musik, plaanerat "det där" och Duu har JOBB!

Lyckorus!

Jag vill ha färgglada puffar! ;)

2008-11-17 @ 01:22:20
Postat av: Emmapemma

hann du köpa päron Bello!?? haha* det va jättekul o träffas igårkväll, och Chris Rock äääger verkligen!!

2008-11-17 @ 11:39:58
Postat av: Jag

Till Emma: Ja jag fick åka in på söndagmorgon och köpa päron på Willys. Huhu va virrig man är ibland.



Till Elin: Ja Lyckorus lyckorus var det! Yes, då blir det färgglada puffar! Vi har kommit en bit på väg!! :P

2008-11-17 @ 12:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback