Lika som bär

Tycker ni att Sarah Palin, ni vet skandalkvinnan som var vice president kandidat åt McCain i presidentvalet, och Elin Ek, mer känd som Grynet bland barn och ungdomar som alltid hade rosa ballerinakjol och hade ledningsorden "ta ingen skit!" och "sjukt bra", är lika? Det tycker jag, kolla här:
 
Elin Ek?                                                         Sarah Palin?


En liten likhet kan ni väl ändå se..


Blä vilket tråkväder det är.
Idag hade jag behövt sol och en knippe plusgrader, för min bil ser förjävlig ut.
Det är kallt och jobbigt att tvätta bilen när det är dåligt väder men det hade verkligen behövts.

Ja så dagen ska jag ägna åt att pyssla runt här hemma. Det behövs städas här och mitt fotoalbum som jag klippt och klistrat i så länge ska ännu slutföras. Jag kan nog få dagen att gå, men än så länge har jag inte orkat ta tag i det riktigt.

Har dock varit uppe flera timmar och hunnit ta en sväng till grannsocknen. Jag har varit på anställnings-intervju nämligen! På ett företag där man packeterar grönsaker. Jag fick se hur dom jobbar där med maskiner o grej och hon (personalansvarige) berättade allt som kunde vara bra att veta om stället.
Är fortfarande lite i valet och kvalet. Arbetsuppgifterna är ju väldigt monotona och slitsamma, arbetstiderna är mellan 7-16 eller 6-16 måndag-fredag och endel helger när det är mycket att göra, och ja, endel småsaker som gör att man tvekar en aning.
Dessutom kan jag inte fortsätta med städjobbet. Det är mer varierande med städningen, man får se många nya ställen och man träffar hela tiden nya människor. På grönsaksstället är det visserligen väldigt många anställda, men efter ett tag har man ju vant sig vid dem. Jag är en människa som behöver variation. Det där företaget andas inte variation, men däremot får jag några kronor mer i lön och betydligt fler timmar. Det blir heltid + endel övertid och högre lön än städningen, och det är ju DÄRFÖR jag tar jobben.
Har till på måndag på mej att fundera, så helgen lär gå i grubblandets tecken.

Nej, här kan jag inte sitta längre. Hushållerska som jag nu är dessa arbetslösa-dagar så har jag mycket att stå i...

Trevlig helg på er!

PussKram

Kommentarer
Postat av: wenke

aha va roligt! men du har fått jobbet eller? du ska bara klura ut om du vill ha de ?

lycka till! jag tycker du ska ta jobbet vid ryftes ändå.. de e ju fler timmar å i värsta fall kan du ju bara säga upp dej om de blir för tråkigt!

krams

2008-11-15 @ 01:23:47
Postat av: ewelina

stört lika :D

2008-11-16 @ 17:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback