Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor

På afternoon-tea grejen vi hade igår var det en av killarna som sjöng Utan dina andetag made by Kent. Hade aldrig hört den tidigare men jag blev FÖRÄLSKAD!
I låten alltså..
Det var kärlek vid första ögonkastet (tonen),
Vilken underbar text!

Den ska vara med på mitt bröllop. Då ska min Man få sjunga den för mig och jag ska bli så rörd att tårarna börjar spruta och sen ska jag lova att älska honom i alla mina dar.  
Fast är han tondöv ska jag nog sjunga den för honom istället. Om han inte absolut VILL sjunga den ändå. Isåfall får han det, för jag är en snäll Fru som låter honom sjunga trots att han saknar allt vad taktkänsla och musikhuvud är.
Nån av oss ska framföra den iallafall.

Åhhhh såå fin!

http://www.youtube.com/watch?v=NZfKXOlA7L0

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag


Nu ska jag tvätta bilen och räfsa löv med Mormor och Tessan. Imorgon ska det nämligen bli SNÖ enligt väderleksrapporterna.
den 1:a december börjar jag jobba som morotspacketerare. Ännu två veckor kvar så jag HOPPAS iss ringer mycket nu framöver så att jag får chansen att städa en sista gång där.

PussKram

Kommentarer
Postat av: emelie

grattis till jobbet bella :)

Postat av: Elin

Du paketerar frukten, jag säljer den. Annika ville äta den. Då får det bli Mattón som får sätta sig på åkern! :)





2008-11-17 @ 21:43:07
Postat av: elin

packeterar det

2008-11-17 @ 21:44:57
Postat av: elin

men det skulle ju bli stjärnor efter orden, jag vill rätta mina stavningsfel



aaa

2008-11-17 @ 21:46:32
Postat av: Jag

Tack Elin för att du ökar på antalet kommentarer! ;P



Tack Emelie! :)

2008-11-18 @ 22:09:25
Postat av: Mattón

HAHA! Vet du, Ballo, du borjar paminna mig om Maggan;D Jag ar sa nyfiken pa vem den dar maken kommer att bli (savida det utan min vetskap inte ar "ar"), det ska bli intressant att folja det tondova ograset till skonsjungande ros. Jag vet dock inte om det ar sa bra att nagon av er sjunger, ni kommer att vara sa rorda att det lar ta tva timmar att slutfora den, be din kantor istallet och placera mig inte bredvid Elin (och Elin inte i narheten av en psalmbok, de har en viss formaga att slinka henne ur naven).

I alla fall, jag tyckte att ditt filosoferande kring sangstuden var valdigt roligt!

Ha det bra!

2008-11-29 @ 16:25:08
Postat av: Mattón

Forresten, varfor ska jag sitta pa en aker?

2008-11-29 @ 16:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback