Det var på tiden.

Oj vad tiden springer iväg. Det hann knappt bli fredag så var det måndag igen.

Helgen har rullat på hyffsat snabbt. I lördags försov jag mej nästan, när jag skulle vara 13.30 i stan (!). Mamma väckte mig 12.45 och då hade jag sovit oavbrutet hela natten, morgonen, förmiddagen, och början på eftermiddagen. Har aldrig hänt förut men kan mycket väl hända igen.
Ja, till stan kom jag iaf. Fotbollslaget hade hand om kaffeservering på en LRF träff i säveskolan så där stod vi hela eftermiddagen och serverade kaffesugna bönder. Vi hade ganska kul ändå och det var lättförtjänta pengar, plus att vi fick med oss en massa överblivna mackor och bullar hem. Inte illa.
Kvällen slappade jag bort framför dansbandskampen (vad gör man när man inte när man vill slippa stjärnor på is?!) och svensson svensson.

I söndags var det fars dag. Far min firade vi inte förrän på kvällen så dagen spenderades hos mormor och morfar och senare i västerhejde gympasal. Farsdags fika och fotbollsträning. Fikat var gott och fotbollsträningen var annorlunda men rolig. Vi var fyra tappra spelare som tog oss till träningen och det blev en del special träning med bla skruvteknik och lite snabbhet med boll. Roligt och lärorikt med träningar av det slaget ibland!

Nu är det vardag igen och jobb eller skola står på mångas scheman. Änsålänge finns det dock inget arbete inskrivet i mitt schema. ISS har inte ringt än så om det blir nåt städjobb denna vecka återstår ännu att se. Trots uteblivet jobb så har jag ändå varit riktigt flitig idag.
09.30 steg jag upp och ringde till några arbetsplatser för att fråga om jobb. Det var ingen som hade nåt nu på direkten men två ställen verkade inte helt omöjliga. Sen åt jag frukost i lugnan ro och därefter städade jag rummet. Allt detta hann jag på två timmar. Duktigt var ordet.
Nu måste jag snart lämna den obekväma datorstolen och göra mig iordning för en tripp till stan. Ska träffa Annika och Elin för lite shopping (fönstershopping för min del) och senare matte (Annika och Elin), film och mys hemma hos Elin.

Ha en trevlig Måndag!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Det blev världens mysigaste dag, det blev inte ens fönstershopping igår, endast mys! :)

2008-11-11 @ 10:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback