Jag sammanfattar kort

Oj, så har det gått en vecka till av livet (oj va stort det blev när man skrev livet).
För att slippa skriva ett kilometerlångt inlägg om vad jag gjort den senaste tiden kommer här en kort sammanfattning med allt ni behöver/vill/får veta:


1. Varit på studiebesök på cementa. Anledningen: ett arbete om miljö på naturkunskapen. Det var nog det intressantaste studiebesök jag någonsin varit på. Dock försvann våra förhoppningar om att avslöja fabriken som värsta miljöhotet ganska snabbt, då det visade sig att de är bland de mest miljösatsande fabrikerna i hela världen! Deras miljöutsläpp ligger långt under EU:s miljökrav. Det kunde man inte tro! Väldigt intressant var de iaf.

2. Hittat på, skrivit, och hållit ett hyllningstal. Satt och skrev hela onsdagen (istället för att jobba in pengar till operation dagsverke, fyyy). Ämnet, som jag haft så svårt me, blev slutligen ett hyllningstal till min blivande man. Tog en historia ur tomma intet och fick ihop det till en fin liten kärleksförklaring.


3. Avslutat Svenska C kursen. Hyllningstalet var sista uppgiften, så nu är jag alltså av med både matte och svenskan.


4. Lämnat tillbaka mitt andra och tredje par skor som jag köpt till balen.


5. Köpt  skor par nr.4 till balen. Dom är inte så bra som jag vill, och letandet kommer fortsätta ytterligare ett tag till tror jag..


6.  Fått mina kläder från Ellos/Josefssons, och.... INGET ska jag returnera! Kläderna var perfekta (och mindre färgglada).


7. Köpt studentkläder. Det blev lite (o)studentigt, men what a hell, vem bryr sig? jag trivs med dem, och tror att det kan bli snyggt ändå!

8. Insett att jag är en väldigt pank människa just nu. Efter en mindre shoppingtur (studentgrejer) på stan i torsdags hade jag bara 134 kr kvar på kontot!

9. Skuldsatt mej med några tusen kronor hos min mamma nu. Tur att jag har en snäll mamma som ställer upp och betalar sin fattiga dotters student.

10. Firat matilda som fyllt 19 år! Var ute hos henne hela eftermiddagen och kvällen igår. Hon bjöd på tårta och sen såg vi (matilda) hockey, och åt pizza. Riktigt mysigt!

11. Har kört Elins bil. Först från skolan till busstationen. Sen från busstationen ända hem hit till mej.

12. Klippt mig. Mycket nädvändigt, eftersom jag inte klippt håret på tre månader.

13. Bestämt balfrisyr. Kan nog bli riktigt bra.

14. Hindrat Elin från att plugga astronomi. Hon sov över här inatt efter att vi vart o firat matilda. Hon stannade länga idag och det var kul för då åkte vi till gothem (elin, jag och lillasyster josse) och fikade samt tog en massa tokroliga bilder!

15. En förlust för Dalhem idag. Roslagsbro var bättre än Dalhem idag och vann med 5-1 (4-1). Inte bra nånstans.

Ja, så mycket mer kan jag inte komma på...

Nu ska jag hämta mamma som är på syjunta ikväll..

PussKram  


Kommentarer
Postat av: Elin

Dina studentkläder tycker jag har blivit studentigt när du tillsatt de röda detaljerna. Kommer bli snyggt!



Matildas firande var härligt kul, vi har verkligen hittat en ny sida hos Matilda, hockeyproffset! :P



Tack för att du hindrade mig från pluggandet, ser inte framemot det imorgon. Dagen blev kuul! Ska lägga ut bilderna på bilddagboken så fort jag orkar. :)



2008-05-17 @ 23:46:24
Postat av: Elin

Dina studentkläder tycker jag har blivit studentigt när du tillsatt de röda detaljerna. Kommer bli snyggt!



Matildas firande var härligt kul, vi har verkligen hittat en ny sida hos Matilda, hockeyproffset! :P



Tack för att du hindrade mig från pluggandet, ser inte framemot det imorgon. Dagen blev kuul! Ska lägga ut bilderna på bilddagboken så fort jag orkar. :)



2008-05-17 @ 23:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback