Τελειώνει

Det hörs en massa konstiga ljud här hemma.
vad vet jag inte, men det försvinner såfort jag försöker höra vart det kommer ifrån..
Kanske det spökar??

Veckans skoldagar har fått mig att inse, på riktigt, hur kort tid jag och alla andra tredjeårselever har kvar nu på skolan. Kurs efter kurs har avslutats de senaste dagarna. I måndags fick jag betyget i matte C och är därmed klar med den kursen. I onsdags hade vi den sista gympalektionen, och den sista spelningen med ensemblen. I torsdags fick vi betyg i svenskan och har därmed avslutat den kursen med. Idag är jag ledig av den anledningen att min enda fredagslektion är svenska C, och den kursen är alltså AVSLUTAD. Nu är det bara naturkunskapen, inspelning på arr och komp och en sista lektion med ensemblen kvar.  Sen är mina tolv år i skolbänken över. Fenito, É sopra, Es ist vorbei,  Il est terminé, Ha terminado.
Ja, för några år iallafall. 
Helt sjukt vad tiden har gått fort! Så många gånger jag har sagt detta det senaste året.

Spelningen med ensemblen i onsdags då. Den absolut SISTA, vilket gjorde det hela lite vemodigt. Dessvärre gjorde jag nog den sämsta spelningen under dessa två år och ville bara dra nåt gammalt över mej när vi väl hade spelat klart. Som tur var så betyder ju ensemble att man är flera, jag märktes alltså inte jättemycket och resten av gruppen spelade bra. Dessutom, det är ju bara skolan..

Mitt känslosamma humör har dock störts lite nu under veckan. Det är nämligen "noa-veckan" nu. Kulturskolans operaföreställning som har premiär ikväll. Jag hamnade där pga den kör jag är med i på kulturskolan. Hatade den redan från början (operan alltså, som dom först sa var en musikal) och hatar den om inte ännu mera nu. Denna helg ska jag dock äntligen bli av med den. Sen är jag fri!
Har haft två genomdrag nu. I onsdags och igår. Kan inte texterna överhuvudtaget och lär få sååå ont i fötter och knän av allt stående under den helveteslånga timmen som operan håller på.
Nån som undrar vad jag och resten av körerna har för roll??
-Vi är djur. Djur med fula masker.

Nej, nu ska jag vara snäll. Kulturskolans lärare har lagt ner otroligt mycket tid på denna opera, och den är nog jättebra. Så har nån som läser detta tänkt se den, så gör det. Den är nog rolig och man är publik, men mindre rolig att medverka i om man är med i kören.

Nu, ska jag göra nåt duktigt. Vad vet jag inte..

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, Noagrejen har inte varit något som helst roligt under hela våren. Men jag tycker ändå det var rätt kul ikväll. Jag tycker om vår kör, jag gillar Cia enormt! Och Mikaela, Malin och Anna. ;)

Men Björn, som inte går i vår kör, klarar jag nästan inte av, men vad vore Noa utan lille Björn..hahha..

2008-05-23 @ 23:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback