Twelwe points goes to s s s Sweden!

Jag tror att jag har drömt mardrömmar inatt, för när jag vaknade imorse var jag alldeles genomsvettig. Riktigt äckligt var det. Och nej, det är inte varmt i mitt rum.
Nu har jag iaf tagit en välbehövlig dusch och mår prima igen :-)

Sen senaste jag skrev har tåv föreställningar av "Noas flod" klarats av. Ni vet den där operan jag är med i med min kör. Det har varit sååå tråkigt med alla repetitioner  (Va svårt det är att stava rätt till repetition) eftersom kören är med så väldigt lite men ändå ska stå på scen under hela föreställnigen. Men i fredags när premiären var så ändrades min uppfattning en aning. "kör-gänget" har faktiskt väldigt kul tillsammans och vi sitter där i södervärnshallens B-hall och pratar, skämtar, och töntar oss med dom ,endel, väldigt fula maskerna. Jag gillar min kör. Dom är roliga :-)
Här är de båda lokaltidningarnas recensioner av premiären iaf (vi är med på bild också!):
http://www.helagotland.se/noje/artikel.aspx?articleid=3695421 
http://www.helagotland.se/noje/artikel.aspx?articleid=3695382 

Igår var jag i Dalhem kyrka på konfirmation. Första konfiramtionen jag upplever sen jag själv konfirmerade mig för ett antal år sedan. Den här gången var det min kusin Viktoria som konfirmerade sig.
Kyrkan var fullsatt till sista bänkrad och folk fick stå i gångarna. Själv satt jag bakom en stor pelare och såg endast en arm från en av konfirmanderna (och det var inte kusin Viktoria).
Inte trodde jag att konfirmationen kunde va så märkvärdig. Jag, min mamma och några ur släktskapet satt igår och diskuterade vad konfiramtionen egentligen har för roll nuförtiden. På gamlingarnas (mina föräldrar tex) tid var det ett MÅSTE att konfirmera sig. Det var inget snack om saken. Betydelsen den hade var enligt min mammas moster att man blev "vuxen" då. Man tog klivet ut i världen. Idag har snarare studenten tagit över platsen som "steget ut i det verkliga livet", och konfirmationen blir mer och mer nåt man gör bara för presenterna och de roliga aktiviteterna som erbjuds (anledningen till att jag konfirmerade mig). T.ex. de konfirmander jag såg igår. Dom ska till london om en dryg vecka. Bara en sån sak lockar ju flera ungdomar. Det funkar helt enkelt inte med de gamla konfirmationsmetoderna längre. Ingen bryr sig om vad nån gammal stofil gjorde för människorna för tvåtusen år sedan, ingen tror på det heller för den delen. Bibeln är dessutom så gammalmodig att allt färre orkar sätta sig in i den. 
Vad vill jag nu ha sagt med detta??
Att  konfirmationens tid är över? Att man numera är "barn" lite längre eftersom studenten är några år senare än konfirmationen? Att jag är avundsjuk på Dalhems konfirmander som får åka till london, nåt som inte jag fick?
Who knows...

Från konfirmation och bibeln till Eurovision song contest.
Ingen har väl missat att den var igårkväll. Jag såg den hemma hos Elin. Mina förväntingar på festivalens bidrag har sjunkit väldigt mycket de senaste åren (speciellt efter förra). Det är omöjligt att veta i förväg vem som kommer vinna. En sak hade jag ändå klart för mig innan och det var att Charlotte Perelli INTE skulle vinna. Trots alla skriverier som "favorittippad" i tidningarna. Sverige gör ALLTID så, och det gäller inte bara ESC. Varje EM, VM, OS osv. så hyllas våra svenska "hjältar" till skyarna, men oftast blir det platt fall. Så också iår med en 21:a plats. Hahaha.. 
Mina favoriter för kvällen var främst Frankrikes bidrag, men också Danmarks bidrag, och nerges bidrag bara för att hon hade en så fin färg på klänningen. Elin hade ungefär samma favoriter och när röstningen började låg våra förhoppningar inte bara på ETT land utan på FYRA länder. då borde ju chanserna för att en bra låt vinner bli mycket större. Så blev det såklart inte, utan ett skitbidrag som rysslands gick och vann. Jag och Elin fick helt enkelt sitta och roa oss med att se hur otroligt roliga och korkade vissa av resultatpresentatörerna såg ut. Och så fick vi ju se Björn också... Jag tror ingen från de andra länderna fattade hans tafatthet, men hela Sverige log nog stort åt denne blonda, söta, Göteborgare. 
- Twelwe points goes to... Sweden! hohoho, you can't vote on your own co es ehh norway.. eh norway got twelwe points.
hihi*
http://www.youtube.com/watch?v=h9iYIyoIfTo 

Här är veckans krönika med Jenny (vars blogg jag läser, men numera också hennes krönikor i GT på lördagarna) hon blir bara bättre och bättre:
 http://www.helagotland.se/kronika/artikel.aspx?articleid=3694978

PussKram

Kommentarer
Postat av: ewelina

jaa men jag läste hennes krönika om överfallslarmet i lördag, den var skitbra. så det är henne du menar då. hon verkar riktigt duktig!

2008-05-28 @ 11:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback