Galileo figgaroooo

Och det är kärlek och det är vindar
Det är ögon och de tindrar
Och massa andra trötta gamla klyschor
Som säger allt och ingenting
Och det är stjärnor och de brinner
Det är världen och den försvinner
Och titeln ska sitta som ett slag i magen
Det är ju värsta schlaaa-aaagern!

Den har trängt sig in i mitt huvud under eftermiddagen och har fortfarande inte gett sig av. En låt som lätt sätter sig på huvudet. Det räcker att man hör en kort fras, sen är man fast. Uhh..

Det drar ihop sig nu. Om 16 timmar befinner jag mig (förhoppningsvis) på sävesparkering i full bal-mundering redo för ett av livets mest minnesvärda upplevelser. 
Jag har nu allt klart. Klänning, skor, väska, sjal, smink, sminkös, frisyr, frisör, smycken, bil, och mer därtill. 
Nu är det bara lite småpyssel kvar. Fixa naglarna, raka benen, tvätta håret (måste göras ikväll på order från frisören). Ja sen ska allt vara klart. 
Fixade sminket IDAG. Snacka om att vara ute i sista stund. Fixade även sminkös IDAG. Tack Elin för det, och även tack Lee som ställer upp och hjälper mig.

Nu får jag inte sitta här längre. Det ska provsminkas. Ingen rast, ingen vila. 

PussKram

Veckans krönika från bloggerskan Jenny. Något oseriösare än annars, men fortfarande lika bra och intressant:
 
http://www.helagotland.se/kronika/artikel.aspx?articleid=3729285

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback