Dagarna dom går och går, efter varandra. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag.

Hjälp, dagarna fortsätter knata på i en rasande fart. I torsdags var det exakt en månad kvar till student balen, på måndag är det exakt en månad kvar tills vi tar STUDENTEN. Det betyder att studentbalen är om 29 dagar, och STUDENTEN är om 33 dagar, vilket också måste betyda att jag om 34 dagar har lämnat skoltiden bakom mig och klivit in i det riktiga livet. Som en bekant till mamma sa till mig på stan idag:
- Ja, det är nu ditt liv börjar.
jaha, vad kallas då det jag levt i de senaste arton åren och drygt åtta månaderna då??
hjälp..

Nej, inte mer framtidssnack nu. Vi blickar bakåt istället.
Valborg är väl lagom att backa till. Det var i onsdags (32 dagar kvar till studentbalen).
Valborgskvällen spenderade jag i tallunden tillsammans med elin, annika, annikas pojkvän simon, matilda, wenke, sandra, klasskompisarna ewelina, johan, felix, markus, albin, plus deras kompisar som jag pinsamt nog inte kan namnen på riktigt.. (hoppas jag inte glömt nån nu). Ja vi blev ganska många tillslut :-)
I duggregnet satt vi så i tallunden och grillade sojakorv och "vanlig" korv, spelade kubb, sprang runt (ewelina... ;P), och hade det kul och mysigt. Sen drog vi till brasan i östergravar och närmast rökte ihjäl oss själva..
Ja, sen var jag och Elin hos Jossan som hade fest, och grattade henne till körkortet. Hade dock en anställningsintervju på torsdagen så jag drog hem ganska snart.

Sen kom då första maj, dagen då man ska gå och demonstrera på gator och torg och påverka vårt samhälle. Det gjorde inte jag. Jag åkte till kneippbyn på anställningsintervju och svarade på frågor som "vilka är dina starka sidor?", "hur tycker du en bra ledare ska va?" osv. Fick självklart inget klart besked utan dom kommer ringa nu i veckan, men det kändes ändå ganska bra när jag gick därifrån. Dock har jag lärt mig EN sak nu efter allt jobbsökande, och det är att aldrig ta ut nåt i förskott!
Resten av dagen spenderade jag i sängen läsandes svenskaboken, och hann faktiskt nästan läsa ut den! 
Hann också med en picknick med systrarna vilket var riktigt avkopplande :-)

Efter torsdag kommer fredag. Det var alltså igår..
Då var jag uppe med tuppen (som vaknar halv åtta enligt mej) och åkte på anställningsintervju på en städfirma jag sökt jobb hos. Eller jag TRODDE det var en anställningsintervju. När jag kom dit visade det sig att det snarare var ett oerhört kort info "möte". Hon berättade mycket kort om vad dom sysslar med, förklarade hur BRA det är att jag har körkort så att jag kan köra deras firmabilar, ja mycket mer var det inte. Det var nog inte meningen att det skulle vara så kort egentligen, men chefen var inte där.. Ja krångligt låter det, och krångligt kändes det, men dom ska ringa inom en-två veckor ungefär. Efter tio minuter var denna "anställningsintervju" avklarad så då kom pappa och hämtade mig och efter ett kort besök på Ö&B åkte vi hem. 
På kvällen var jag och tränade i GOTHEM för första gången på ett halvår. Det var B-lags träning och vi hade kul som vanligt :-) På måndag är det äntligen SERIEPREMIÄR!
Hann också läsa ut svenskaboken!

Idag är det lördag (snart söndag). Det har varit en riktig Elin&Bello-dag. Klockan tio träffades jag, mamma, och elin inne i stan och vi gav oss ut på jakt efter balgrejer. Det blev två par skor till mej som skulle prövas till balklänningen. Jättebra tyckte jag (att hitta två par skor liksom!) tills det visade sig att inget av paren passade speciellt bra till klänningen, suck*. Elin däremot har nog hittat sina "drömskor" till klänningen så hon var nöjd iaf. 
BH och handväska hittade jag iaf, och smycken är nog också ordnat snart.
Efter ca 3 1/2 timma på stan åkte vi hem och jag och elin försökte förbereda en analys av svenskaboken vilket jag tror vi lyckades med efter mycket om och men.
Till kvällsmat blev det grillat, jam jam.
Nu har hon åkt hem och jag börjar bli trött så det är nog dags att sova snart.

Har blivit en riktig morgonmänniska dessa "lediga" dagar. Torsdag, fredag och lördag har jag samtliga dagar varit uppe innan halv nio. Allt pg.a anställningsintervjuer och shoppingdagar som gjort att jag blivit tvungen att ställa in väckarklockan. Imorgon ska jag dock sova tills jag vaknar av mig själv, alltså ingen väckarklocka. tjohoo!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker ena skoparet du hade passade bra till kläningen, man ska inte vara så petig..hehe ska jag säga ;)

2008-05-04 @ 11:33:20
Postat av: Emmapemma

fan va jobbigt de låter med plugg, bal o anställningsintervjuer e glad att ja slipper alla tre ;) fast nu e de tillbaka till verkligheten efter 12 veckor iväg på semseter =P

2008-05-04 @ 14:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback