Barnarbete!

Skit också säger jag bara.
Att skriva en svenska analys verkar bli svårare än jag trott, och det beror inte på att jag inte fattar vad som ska skrivas, nej utan allt beror på denna jävla familj som alltid ska göra massa "viktiga" saker när jag ska börja med ett skolarbete.

Fram till för en fem minuter sen såg allt jättebra ut. Ta det lite lugnt nån timma nu och läsa lite mail, sen sätta igång med analysen och hoppas att jag kan bli klar på ungefär två timmar, sen skulle jag söka några fler jobb jag fått nys om. Men självklart kommer mamma och förstör min planering genom att komma med såna värdsliga saker som att rensa trädgårdsgången, plocka bort en massa skräp som ligger på gården, tvätta av vinterdäcken så vi kan få ställa in dem, osv.
Åhh så onödigt, varför måste detta göras just idag??

Nej ibland är det bara skit att bo hemma. Och hade man ändå haft en egen dator uppe på rummet hade man ju iaf kunnat stänga in och komma undan de värsta uppgifterna. Men självklart står datorn i centrum av detta hus vilket innebär att det inte bara är mammas tjatande som når mina öron utan också gräsklipparn, pappa som bankar, sågar och slipar inne i sovrummet (renovering pågår), lillasyster som antingen spelar hydrosnabba låtar på pianot och gör en alldeles nervig, någon som klipper gräset ute, en radio som dampar sig genom att tappa täckning emellanåt. Förstår ni hur SVÅRT det är att få nåt gjort i detta jävla hem!?!?

Ja, den här dagen har verkligen börjat jävligt bra. Inte nog med det så hade mina syskon ätit upp alla thekakor imorse, och jag som hade sett så framemot att få några till frukost, MEN ICKE!

Nu får jag inte sitta här mer för vinterdäcken MÅSTE tvättas av NU!!
Ja herregud, vi kan ju inte ha däck liggandes på gården, och att dom dessutom är OTVÄTTADE, shit snart får vi socialen och hälsovårdsmyndigheten efter oss!

Suck*

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

haha stackars dig vilka problem du har!!! =P nu e ja hemma från egyptland så vi ses väl nästa vecka i plugget! =)

2008-05-04 @ 14:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback