För vi har tagit studeeenten... Fy fan va' vi är bra!

Hjälp jag går inte i skolan längre.
Hmm...
Tjohoooo!

Studentdagen blev en minnesvärd dag. På gott och ont.
Dagen började gott iaf. 9.30 öppnades dörrarna in till Wisby strand och cirkus 700 studenter tågade in för lite mingel. 10.00 gick vi in i stora salen och där blev vi underhållna i någon timme av skolornas körer och en symfoniorkester (de' ni!) samt stipendieutdelning. Därefter bjöds det på brunch. Inte det godaste jag ätit men det var trevligt ändå att sitta med klassen och äta. 12.00 började utsläppet. Jag trodde att min klass inte skulle ut förrän nån timme senare, men allt gick väldigt fort och plötsligt var det vår tur. Skrikandes och hurrandes sprang vi ut på kongresshallens balkong inför en massa föräldrar, släktingar och vänner. Väldigt coolt och roligt om jag får säga det själv.
Talet vi höll förstod jag inget av. Det var inte jätteförberett (hela klassen hade inte hört talet ens), och långt ifrån jättebra, men våra talare var duktiga ändå som ställde upp för klassen.
Nere väntade familjen och såsmånigom dök släktingarna upp också. Mycket fotografering och kramar innan det var dag att kliva på vagnen.
Här är allt fortfarande minnesvärt på ett positivt sätt.
14.00 började vår vagnkortege att rulla upp mot östercentrum. Längs hela vägen stod det massa folk och vinkade glatt till oss studenter och vi vinkade glatt tillbaka. På öster bjöds det på jättegod tårta och vi strosade runt bland alla folk. Sen höll jag, elin och matilda på att missa vagnen (hur man nu lyckas med det!?) hade vi kommit två minuter senare hade vi missat dom. Nu hann vi precis kliva på innan vagnen stängdes. Puuh*
Vi eskorterades av polis ut mot oskarstenen. I rondellen släppte dom oss och tåget gick direkt till Felix där föräldrarna dukat upp förrätt åt oss. Vi satt allihopa ute i gräset på filtar och åt pastasallad. Riktigt mysigt tyckte jag att det var.
Här är allt fortfarande minnesvärt på ett positivt sätt.
Efter första stoppet körde vi runt lite i stan och jublade dansandes på vår fina jordgubbsvagn :)
Sen var det dags för huvudrätt hos Albin. Det bjöds på grillat av alla dess slag och roligt var det här med.
Sen brummade vi ut till väskinde och Elins hus. Där åt vi jättegod efterrätt och allt var jättemysigt. Här fick jag även byta skor för mina hade gått sönder och skavde som tusan.
Fram hit var allt jättekul och glatt, men när vi kom ut till vagnen var det inte så kul längre. Vi upptäckte att någon varit och snokat bland våra grejer på vagnen. Dom hade tagit ett flak öl, två väskor, och en kylbag. Efter det var det inte så kul längre. Många i klassen var deppiga till en början men de gick igång efter ett tag. Jag tappade dock lusten och efter att vi gjort sista stoppet hos Markus och sen blivit avsläppta vid hamnen åkte jag (och de flesta andra) hem. Dessutom var kön till hamnplan kilometer-lång, det kostade 150 spänn, och vi skulle bara kunna vara där en dryg timme.

Trots den väldigt tråkiga avslutningen på kvällen hade jag i stort sett en väldigt rolig student. Jag räknade på alla timmarna och kom fram till att majoriteten av studenttimmarna igår var roliga. Så sammanfattningsvis var det en lyckad student och jag är gillar min klass om inte ännu mer nu!

Idag har vi plockat ner vår studentvagn och våra tre skolår tillsammans är nu över. Sorgligt som bara den, men förhoppningsvis träffas vi endel i sommar och kan hitta på en massa roliga saker.
Sp3f !!

Nu ska jag och familjen införa en ny tradition. Nationaldagen ska vi från och med nu fira med en semla.
Mamma hittade semlor i frysen ikväll och vi bestämde oss för att äta upp dem. Nu på en gång.
Just idag är det också nationaldagen och för rolighetens skull ska vi i fortsättningen äta semlor varje nationaldag.
Tjohoo


PussKram

Kommentarer
Postat av: ewelina

tack för allt isabelle, synd att det skulle sluta så. du är iaf en stor mysfaktor! puss på dig.

2008-06-06 @ 23:14:25
Postat av: elin

Studenten blev minnesvärd på olika sätt. Men som du skriver, till största delen var det en underbar dag!

:D

2008-06-08 @ 01:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback