Turistjävlar

Dålig uppdatering på bloggen känner jag, men jag skyller allt på jobb och fint väder.
Det blir bättre senare. Eller nu i veckan redan kanske. Det ska visst bli regn.

Foten mår bra nu. Tränade för första gången ikväll. Tejpad men det gick bra.
Jobbet är jag sjukt trött på. Lovade att inte klaga mer utan va glad över att jag faktiskt har jobb, men förra torsdagen var DROPPEN. Chefen satte upp en lapp på vår ansalgstavla med resultat över enkäter som de campinggästerna på kenippbyn får fylla i. Alla ställen (dvs. vattenland, sommarland, restaurangen) fick bra kritik. Endast lite klagomål på att matköerna var långa och att det var ett litet utbud på restaurangen. Kul för dom!
Mindre kul för oss i gatuköket som fick läsa detta:
Sibylla: God mat, slö personal x8, dålig hygien på personal, långa matköer, skräpigt, slö personal, prisvärt.
Ja vi har god mat som är prisvärd iaf. Men resten då!
Här kämpar man i nästan 40 grader (det är sjukt varmt i vårt kök!), endast fem pers. på hela stället, och sliter för en SKITLÖN. Trots det gör iaf jag alltid mitt bästa, och vad för man som tack!?
På enkätredovisningen hade chefen skrivit SKÄRPNING!
Tack för den.
Nej usch va jag vill därifrån. Kritiken är orättvis. Vi gör vårt bästa utefter våra förutsättningar. Vi är absolut inte slöa, alla i personalen kämpar hårt under de hektiskaste timmarna, men vi är inte tillräckligt många och vissa dagar är det väldigt mycket folk, vilket gör att vi inte får lunch eller ens en kort paus förrän klockan fyra tidigast. Det är oerhört tufft att hålla så högt tempo under så många timmar i denna sommarvärme. 
Och vad gäller dålig hygien vill jag verkligen höra mer om. Att svetten lackar på oss alla är inte så konstigt med tanke på den otroliga hettan, och att vi jobbar i mörka långbyxor och tjock pikétröja gör inte saken bättre direkt. Men nånting är uppenbarligen fel eftersom alla turister klagar.
Dom skulle pröva att ställa sig där själva, bortskämda äckelmänniskor.

Varför jag skriver mina klagomål här har jag faktiskt ingen aning om. När jag började på detta inlägg skulle jag bara skriva en kort liten kommentar. Men jag behövde lätta mitt hjärta en aning. Kanske jag ska skicka det här till "da boss". Han borde faktiskt stötta oss när turisterna klagar så orättvist på oss, men han tar visst deras parti.

Två veckor, Nio arbetsdagar kvar. Jag klarar detta.
 
Imorgon är jag iaf fri från griniga stockholmare, kaxiga skåningar, och gnälliga finnar. Imorgon ska jag åka till svarthäll med mina småsystrar och avnjuta en dag i solen. Detta ska toppas med ett förhoppningsvis lagom ansträngande träningspass i Gothem på kvällen. Kanon!

Over and out

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback