Super trouper

Så var man nyduschad och Fräsch igen.
Först sju timmars arbetsdag bland frityrolja och stekos, och sen två timmars fotbollsträning.
Härligt härligt
Nån som vill ha kramkalas me mej??? :D

Alltså jag har inte kontroll över veckodagarna längre. Imorse kom jag ihåg att det var söndag, men nån gång under dagen ändrades min tidsuppfattning och jag fick för mej att det var måndag. Hade det vart måndag hade jag bara haft två dagar kvar av min jobbsjudagaristräckvecka innan jag äntligen är ledig. När jag väl kom på att det bara var söndag blev denna dag plötsligt en väldig besvikelse.
Jag kan inte jobba för många dagar i rad. Fyra MAX säger jag bara. Sen behöver man en dag att vila upp sig.
Och imorrn stänger jag dessutom, vilket innebär ett nio-timmars pass.
Orka.
Tiden går sååå sakta denna sommar.
Orka.

Nej, usch va mycket jobbklagande det är nuförtiden egentligen. Man ska va glad att man har ett jobb så man tjänar pengar och får råd att göra roliga saker. För bara tre månader sen gick jag och svor över att ingen ville anställa mig (jag som är den ultimata arbetaren liksom!) och började se framför mig en sommar i ensamhetens och fattigdomens tecken.
Nej, jag borde vara nöjd. ALLA som har jobb och tjänar pengar borde va nöjda.
Amen.

Nu ska jag leta mamma mia filmmusik.
Amen för mamma mia också.

PussKram




 

Kommentarer
Postat av: ewelina

herregud du är precis som jag!

jag trodde aldrig en sekund jag skulle få jobb heller, jag var helt inställd på en fattig, långtråkig sommar, men fick ett jobb, blev överlycklig och klagar nu ändå.

lika lycklig och tacksam som jag är att jag har jobb, lika trött är jag på att jobba.

Och precis, max 4 dagar i sträck! mitt rekord är fem och det var inte kul...

kämpa på nu, det får vi ju alla göra :)

2008-07-14 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback