Nå, hur gick det?

Nej jag var aldrig ute och sprang i söndags morse.
Till mitt försvar skyller jag på att jag kom hem klockan tre i lördagsnatt efter att med mycket möda fått hem mina föräldrar, moster och morbror, och en annan kille/man/gubbe i socknen, från en 40-års fest i Lokrume.
Att gå upp frivilligt klockan 08.00 morgonen därpå för att springa, det var inte ens ett alternativ längre.

Inte heller igår var jag ute och sprang.
Till mitt försvar skyller jag på VÄDRET.
Det var världens regnoväder igår faktiskt.
På jobbet fick vi översvämning lite här och var. Blandannat precis utanför vår ingång vilket gjorde att de hungriga turisterna fick leka inte nudda vatten och klättra på utemöblerna. Det var en ganska lustig syn.
Lite sur över att jag inte tog några kort på det roliga vädret, men jag fick stå och skura golv eftersom det helt plötsligt var översvämning i serveringen också.
Det var en ganska rolig dag på jobbet igår. Trots avsaknad av kunder. Dessutom slog jag och min "städpartner" för kvällen rekord. På ca 50 minuter lyckades vi städa klart hela gatuköket och därmed leder vi nu städarligan.
Very goodie.

Idag har jag inte heller varit ute och sprungit.
Istället har jag tillbringat fem timmar på stan.
Där har jag shoppat upp mina sista slantar, men nya kommer in på kontot nästa vecka då det är LÖNINGSDAG!, så jag är inte speciellt orolig över min ekonomi ändå.
Dessutom handlade jag allt på rea. Jeans för 300 spänn (ord. pris 700 kr), inte fy skam.
Det blev fyra toppar en tröja och ett par jeans. Det kändes bra.
Sen träffade jag Annika och vi letade oss ner till Rosas Café för att äta lunch. Jag har varit där en gång i hela mitt liv, vilket var för 6 år sedan, och Annika har aldrig varit där. Det gjorde att det hela blev lite mer intressant. Vi satt där i trädgårdscafeét bland politiker och rosor, åt paj och pirog, och var allmänt nöjda. otroligt mysigt café kunde vi konstatera senare med väldigt god mat. Dit går vi fler gånger!
Sen gick vi till kaffe och chokladaffären och köpte varsin dyr pralin. Den var god.
Sen letade vi rullgardin till Annika men utan resultat.
Riktigt mysigt och kul hade vi det.
Nu är jag hemma och har fått mitt sista paket från Ellos. Det börjar nu se bra ut i min garderob. Alla fula tråkkläder kan jag nu ersätta med Nytt Fräscht och Snyggt. Tjohoo!

Hmm.. Vädret är faktiskt helt okej nu. Ska nog ta mej en långpromenad. Men nån Springning blir det inte av.
Orka.
Jag kommer nog dö på söndag när vår träning sätter igång igen, och ändå har jag bara varit fotbollsledig en vecka.



PussKram




Ps. På fredag ska jag se bio --->


Tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback