Vilken hjältinna!

Snart är jullovet slut!
Buhuää.. Ge mej en vecka till, tack.
Senast igår såg jag framemot att börja skolan igen. Började bli lite trött på att gå här hemma och vara så osocial och totalt isolerad från omvärlden, men imorse när jag vaknade och insåg att jag imorgon måste gå upp skittidigt för att gå till skolan och genomlida en massa lektioner som man ändå bara längtar ifrån hela tiden, så försvann min entusiasm ganska snabbt.
Uöhh..

Idag har jag iallafall inte gått här hemma och grånat.
Först var jag i Vallstena och tittade på alla blommor som lagts på Gunnars (en gammal tränare som nyligen dött) grav. Dom var så fina och många, med massor av fina hälsningar.
Klockan tolv var jag hos min farmor och farfar för att fira farfars 71-årsdag. Massor med mat och släktingar samt en hel del skidåkning (på tv).

Jag måste bara få ta upp en grej när jag ändå nämnde skidåkning, och det är denna Charlotte Kalla. Vilken människa!
Jag är annars inte speciellt intresserad av skidåkning men idag var det så att tillochmed jag satt och gapade framför tv:n när hon ryckte förbi finskan med bara några hundra meter kvar till mål, och tog hem totalsegern i Tour de ski. Kände knappt till namnet innan. Inte förrän det började gå så bra för henne i den här tävlingen fattade jag vem hon var. Ingen hade väl trott att det skulle gå såhär bra för henne, inte ens hon själv. Helt otrolig.

Ja tillräckligt med skidåkning. Var en tripp i idrottshallen sen och tränade fotboll. Oh va skönt de va o få springa av sej lite. Har inte tränat sen i torsdags och nuförtiden när man bara sitter hemma och ugglar längtar man bara efter att få röra på sej.

Nu ska jag läsa Bridget Jones. Jag är frälst i de böckerna. Filmen också för den delen.
Min nya favorit helt klart.

PussKram
 
image85
Dagens Hjältinna: Charlotte Kalla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback