Ta hand om er!

Lördagen den femte januari 2008.
En dag och två kvällar kvar av detta underbara lov..
Mitt sista jullov..
Nu börjar jag med "mitt sista..." igen.

Kan inte komma på vad jag ska göra. The Sims -spelet ligger här bredvid mej sen i tisdags när jag och Elin fick ett plötsligt infall och satte igång the sims och satt nån timme och spelade det. Fast vi insåg snart att det var mycket roligare förr. Nu tröttnar man så snabbt..
Men kanske ska ge det ett till försök nu då??

Jag känner mej nere. Det har varit ovanligt många dödsfall den senaste tiden. Det dör människor varje dag, ofta går det oss ganska obemärkt förbi, men ibland sker undantag. Ofta i samband med att någon man står nära dör eller när man uppmärksammar stora katastrofer som tagit väldigt många liv.
Sen nån månad tillbaka har det varit så många jag antingen känner eller känner till som gått bort och det kommer så nära inpå en.
Först dog min förra tränare (tränare för oss under en väldigt kort tid, han var sjuk redan då) Gunnar. En mycket snäll och glad liten man men som kämpat med dåligt hjärta en längre tid. 
Så var det 35-åringen som dog under en helt vanlig innebandyträning.
Sen dog mina kusiners släkting precis dagarna innan jul så dom är uppe på begravning nu. Han var frisk och uppvisade inga som helst tecken på att något var fel för så lite som ett år sedan. 
Så var det den här killen som dog på nyårsafton i en MC-olycka. Han blev inte mer än sexton år!
För nån timme sen fick jag dessutom reda på att mammas mosters sambo fått en hjärtinfarkt idag och dom befinner sej just nu på semester i Thailand. Dom har fått igång hjärtat igen men vet ännu inte hur stor skada hjärnan tagit av infarkten. Man får bara hoppas på det bästa.
Ingen av dessa jag räknat upp nu var/är speciellt gamla och dör inte pga hög ålder, och det är det som är så läskigt.. 
Får bara hoppas på det bästa nu för Kurt, att det inte blev några allvarliga skador på hjärnan..

Ta väl hand om er där ute!

PussKram   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback