Summering av helgen

Så var det söndag igen och helgen börjar gå mot sitt slut.

Den här helgen har vart ganska bra tycker jag.
Klassfesten i fredags var konstig men kul, och endast fyra klassisar saknades vilket måste va rekord, så många är vi inte ens på lektionerna. Nej nu överdrev jag, men sant är att bara fyra stycken inte kom, och det var väldigt positivt :-)

Igårkväll var jag på svenska spel och badade med familjen plus kusinerna. Det var också kul. Lite pinsamt blev det däremot när mamma och min morbrors fru fick för sej att vi skulle gå en rundvandring på svenska spel och se vart mamma jobbar. Hon jobbar på svenska spels kundsupport och där stormade vi in 13 stycken för att se vart hon satt. Fyra män/gubbar som är mammas jobbarkompisar och som jobbade denna kväll fick en smärre chock när vi kom där allihopa. Jag kände mej som en dum turist och ville bara sjunka genom golvet när mamma glatt berättade för de förvånade herrarna att hon bara ville visa släkten vart hon jobbar nånstans...uhh...
Men bada var kul iaf.

Idag har jag städat bort julen i mitt rum. Resten av huset blev rent från jul redan förra helgen, men jag kände att julen behövde en vecka till i mitt rum. Men nu är det alltså dags.
Det är så tråkigt att plocka undan alla julsaker, det känns som att man precis plockat upp dem och så ska dem ner med detsamma. Det är så mysigt med alla små tomtar, julstjärnor, och julgranar, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska placera där tomtarna stått nu i snart en månads tid. Vet inte vart jag gjort av alla prydnadssaker som annars brukar stå där. De har försvunnit spårlöst. Får väl ge mej ut på prydnadssaks-jakt sen. Bli en sakletare som pippi :-D

Nej, nu är jag hungrig. Har inte ätit än sen jag kom hem från träningen.


PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback