Sovmorgon, jomen tjeena..

Så hamnar man i skolan alldeles för tidigt igen. Idag har jag sovmorgon till 09.30. 09.40 går närmaste buss vilket gör att jag istället blir tvungen att åka in nu klockan åtta. Idag har jag ändå tur, mamma börjar 08.30 så jag åkte med henne in, men ändå. Vad gör man klockan åtta en morgon om man inte har lektion eller kan ligga hemma och sova?
Jag ska försöka plugga till matteprovet vi har nästa måndag, men just nu har jag ingen ork..

Idrottsgalan igår var bra iaf. Den bästa jag sett tror jag. Peter Settman gjorde nog mycket, han är rolig bara att se på. Dock blev det ju inte som jag ville med priserna direkt. Charlotte Kalla fick inte pris som årets nykomling, det gick istället till Jens Byggmark. Fast Charlotte har iochförsig inte uppmärksammats förrän nu de senaste veckorna, och priserna är ju för 2007, och då var faktiskt Jens Byggmark liite bättre. Kalla fick ändå mycket uppmärksamhet, speciellt från programledaren själv som gav henne ett hederspris bara för att hon lyssnat så mycket på ronny & ragge innan skidtävlingarna. Priset var i form av en Wunder Baum fastknuten i blågult band som han hängde runt hennes hals.
Så var det Zlatan som fick alla priser han kunde få. två stycken, och det är väl egentligen inte så mycket. Han är väl värd att få jerringpriset antar jag. Första gången en enskild fotbollsspelare får priset, tidigare har det varit ett helt fotbollslag som fått ta emot det (landslaget 1994 och IFK göteborg 1982).
Ja, idrottsgalan iår var riktigt bra. Bäst var nog att jag såg min lekisfröken som jag hade en gång i tiden, i tv där bland gästerna ;-P Hon är gift med Tommy Wahlgren (svenska spel och kenomannen) som självklart var på plats, och då fick hon också va med.

Nu väntar matteböckerna på mej.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback