Sjukstuga i e-huset

Ja, så vart man hemma igen då.

Ute i e-huset i musiksalarna råder sjukstuga just nu.
En av musiklärarna har haft kräksjukan nu i två dagar, och den andra musikläraren var genomförkyld, gick knappt att höra va han sa ibland. Men kom till skolan gjorde dom, bara för oss treors skull som hade ensemble med dom idag. Snällt av dem. Men när lektionen var slut var det också slut på snällhet och dom åkte hem båda två.
Förutom två sjuka lärare var det även förkylningar på olika håll i klassen också. Alla snorade tyckte jag.
Rena smitthärden så jag blev glad att resten av lektionerna blev inställda så jag kunde få åka hem och slippa undan alla baciller, för jag är faktiskt ännu frisk (!)
Mitt immunförsvar är starkare än alla berg, sumobrottare, tungviktslyftare, elefanter och alla andra starka ting som finns. Mig smittar man inte i första taget. Fast för säkerhetsskull har jag svalt ett gäng pepparkorn som enligt Elin förebygger all vanlig sjukdom som finns.

Min katt har blivit sjuk också. Han har inte ätit på flera dagar. Konstigt nog så är han annars precis som vanligt. Lika busig och olydig som annars, det enda som är skillnad är att maten aldrig tar slut i hans skål trots att vi aldrig fyller på. Min mormor och morfar hade samma problem med sin katt för ett tag sen. Han botade sig själv på nåt sätt och utan att mormor och morfar gjort nåt så började han äta igen efter några dagar.
Hoppas det är samma sak för min lilla Bromza, annars vet jag inte vad jag gör.

Ja medan alla andra ligger hemma och snyter sig eller spyr så ska jag nu plugga lite naturkunskap och sen tänker jag se Vänner. Vad annars kan man hitta på en dag som denna?

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback