Menlöst skrivande och slappa fredagar

Det är verkligen dött här på bloggen nuförtiden. Cirka tre läsare/dagen, inget att skryta med direkt. Men så skriver jag inte heller för att samla läsare, snarare skriver jag i behov av att..ja..skriva..

Idag har jag gjort matteprov (det prov som egentligen skulle göras i måndags men som jag flyttade fram till idag). Matte C kapitel 2. Det tog sin lilla tid men det gick nog ganska bra. Mina ambitioner i denna mattekurs är väl inte speciellt höga heller så ett G räcker för att jag ska bli nöjd.

Endast en lektion annars på schemat idag. Svenska C en timme imorse, och det kan kanske tyckas vara lite onödigt att ta bilen in bara för en enda lektion men faktum är att det känns väldigt skönt att gå på den här lektionen. Eller snarare när man får åka hem efter lektionen. 
Det känns helt okej att kliva upp tidigt på morgonen, ta bilen till skolan, gå på den här ganska lagom svåra svenskalektionen och få träffa klasskompisarna en sista gång innan helgen, hänga kvar lite utanför klassrummet alt. bibblan efter lektionen och höra vad som händer i helgen eller planer inför resten av dagen, sen det bästa av allt: sätta sig i bilen kolla på klockan och inse att den inte ens är halv tio än och jag kan redan åka hem från skolan. Så åker man hem och dagen har knappt börjat och man kan göra va man vill. 
Är det inte fantastiskt så säg.
Detta gäller dock BARA om jag har tillgång till bilen. Annars är fredagar väldigt jobbiga om man måste sitta i skolan från 9.10 till 14.00 bara för att vänta på bussen, det är mindre fantastiskt.

I helgen är det dags för fotbolls-cup igen, Coop Forum Cup :-D Enligt mej den roligaste inomhus-cupen här på ön (ja faktiskt tillochmed roligare än Dalhems egen cup i mellandagarna).
Det enda som kunnat vara bättre är tiderna. Mitt lag spelar lördagnatt/söndagmorgon och första matchen är 02.52. Så dags vill man snart gå och lägga sig om man inte redan sover vid den tiden! Då ska jag spela fotboll.
Gruppspelet håller på sen i flera timmar trots att vi bara är fyra lag i varje grupp. Sista matchen (om man inte går vidare till semi) spelas vid halv åtta-tiden på morgonen..Uhh..
Men man ska väl inte klaga. Jag har ju faktiskt valt det själv.

Trevlig helg!

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback