Jag är nära en undergång

Idag missköter jag mej om och om igen. Skulle inte äta godis eller annat onyttigt alls idag (egentligen inte på hela veckan) men så åkte jag med Åsa till busstationen och först skulle hon till Ica maxi och köpa godis. Självklart kan jag inte stå emot godissuget och det blev lösgodis för 21.50 kr. Det har jag snart ätit upp och mår nu lite illa för att jag äter så snabbt. Jag som inte ens var sugen på godis när vi åkte till Maxi ju!

När jag nu kom hem tidigt idag skulle jag med en gång sätta mej och plugga matte eftersom jag bestämt mej för att göra matteprovet redan imorrn istället för på måndag. Jag har nu vart hemma en timme och femton minuter och inte ens öppnat matteboken.

Jag tänkte vara lite duktig och gå till busstationen (nån kilometer) och sen gå hem från bussen (2,6 km), men blev erbjuden skjuts både till busstationen och från bussen hem, och promenaden uteblev.

-Din late jävel!

Ikväll är det träning. Den vill jag inte gå på. Känner inte för att träna och så missar jag första halvleken av handbollsmatchen mellan sverige och tyskland. 
Kanske ännu ett tecken på att jag börjar bli väldigt lat!?

Har blivit så bekväm av mej nu sen jag fick körkort. Har nu haft sån tur två dagar i rad att jag kunnat ta bilen till skolan och därmed fått sovmorgon eftersom jag inte börjat förrän halv tio. Sen har jag dessutom haft tillgång till en lägenhet inte alls långt ifrån skolan som är min mammas mosters för tillfället obebodda lägenhet. Jag har alltså i princip slappat mej igenom både tisdagen och onsdagen, med undantag för en fotbollsträning och en gympalektion.
Fast idag fick jag dock ta bussen till skolan, och dessutom började jag klockan åtta. Sen fick jag dessutom vänta i skolan flera timmar eftersom jag slutar 11.15 på torsdagar men bussen går inte förrän 14.00.
Så idag var jag tillbaka på det gamla spåret igen.

Hur ska detta sluta!?

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback