Jag är duktig

Idag är en såndär dag då jag ska va duktig och ta tag i saker jag skjutit upp hela lovet men som är väldigt viktiga att jag gör nu innan skolan börjar igen.

Det första är att hitta en låt med tillhörande ackord att ta med till ensemblen på tisdag. Där ska jag presentera låten och få alla att spela den, fint och harmoniskt. Bajs va.
Jag hatar såna hära uppgifter. Prestationsångesten ligger som ett tungt täcke över mej och sumpiga betyg är att vänta. Iallafall i Ensemble A.
Har iallafall hittat en låt nu tror jag. En lätt låt. Simpel nästintill.
"Killing me softly with his song" heter den. Någon som känner till?
Ja förmodligen, det är nog inte många som missat denna låt. Jag hoppas den inte är alltför tråkig för grabbsen att spela. Jag och Saranna har den roliga uppgiften att sjunga, och det går alltid att trixa till sången lite om det känns för tråkigt. Hoppas det går att göra på instrumenten också..
Ett problem har jag bara. Hur ska jag hitta ackorden till låten??
Jag vet inte vart man hittar sånt här på nääätet .
Nån som vet och kan berätta för mej? Skriv det i en liten kommentar isåfall så blir jag glad.

Den andra uppgiften jag har idag är att skriva en sommarjobbsansökan. I år MÅSTE jag ha ett jobb till sommaren, annars går jag under..
Men det är jobbigt att ta tag i, verkligen skriva den här ansökan, gå runt till olika företag och i princip sälja sej själv. Hur fel låter inte det??
Måste göras iallafall så det är väl bara att sätta igång.

Ikväll är det träning. Första träningen detta år. puuh..

PussKram


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är inte heller någe bra på det där, men en sida som jag brukar hitta roligt på är http://www.ultimate-guitar.com/ Jag såg några länkar till din valda låt där. Du kan alltid kika in där.
Den låten blir bra Bella! :)
Lycka till på träningen.

2008-01-03 @ 16:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback