Har du det trevligt lilla gumman?

Här sitter jag framför familjens dator (jag har FORTFARANDE ingen egen dator) och dricker en varm, nej förlåt, ljummen, kopp te.
Det går bra med mitt nyårslöfte, att lära mej dricka te alltså, och för en gång skull tror jag att jag kommer lyckas med mitt löfte.
Det börjar tillochmed bli gott, nästan så jag njuter när jag dricker det.

Ikväll har jag tränat. Inte den vanliga fotbollsträningen. Nej, utan det var vår kära lagkamrat Susanne som höll i träningen. Hon är aerobicinstruktör och skulle ha lite genrep med oss inför sin stundande premiär med våra rivaler P18 IK. Det var skitkul men äckligt jobbigt. Tur att träningen inte var längre än en timma, då hade jag dött.

Har nu kommit på ett ord jag HATAR, och det är ordet trevlig. Upptäckte det helt plötsligt idag när jag läste det nånstans.
Tycker det låter så falskt på nåt sätt. Det är ett typiskt ord man har användning för när man inte riktigt vet vad man tycker, eller inte har några andra snälla ord att komma med.
-Vad tycker du om mej egentligen?
-tjaaa, ehh, du e'... Trevlig..
Det är ungefär som när någon säger "lilla gumman" till en. Den som säger det menar kanske inget illa, men det är verkligen ett nedlåtande ord som inte är det minsta gulligt eller snällt att säga..  

Jag lovar härmed att aldrig mer använda ordet T.R.E.V.L.I.G på denna blogg så länge den existerar. Vet att jag använt det vääldigt många gånger förut och då har jag verkligen menat att det var trevligt (typ kul,roligt,mysigt) men efter min lilla upptäckt idag så har ordet fått en annan innebörd. Nu har jag alltså skrivit det sista gången.
Trevlig...tss..

Nu ska jag dricka upp mitt te som börjar bli äckligt kallt, sen ska jag nog börja läsa 'Briget Jones Dagbok' som jag fick i julklapp/födelsedagspresent av Matilda. Har äntligen läst ut 'Sjön utan namn' som visserligen var väldigt bra, men olidligt lång när man vet att Bridgets roliga berättelser ligger och väntar på en.. 

PussKram

Förresten, tack Elin för tipset med den där sidan. Jag tror jag hittade rätt :-)

Kommentarer
Postat av: Elin

Alltid TREVLIGT att hjälpa till! ;P
Ibland e du roligt konstig. ;P
Jag träffde Matilda snabbt på stan idag, hon hade snebena. ;)
Ska du till staden imorgon? Jag vill/behöver ha min kamera, och träffa dej såklart!

2008-01-04 @ 16:47:27
Postat av: Jag

Jamen trevligt är ett fult ord. Fulare än jävlar och helvete.
Oj, snebena, hur såg det ut? hoppas hon har de på måndag också så man får se hur det ser ut då :)
Kamerasnacket får vi ta på telefon tror jag..
Kram på dej Elin!

2008-01-04 @ 18:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback