Gott Nytt År

Klockan är i skrivande stund 12:30. Vid den här tiden sov jag ännu igår. Klockan stod på 13:22 när jag vaknade. Så går den fem minuter för fort också förstås så den var 13:17, men det var ändå länge.
Faktiskt så har jag nog aldrig sovit så länge någon gång förut. Max till klockan 12 och det är inte ofta det händer..
Men igår var alltså ett undantag, och jag är glad att det inte händer för ofta, för usch va man känner att dagen bara försvunnit iväg. Man hinner knappt kliva upp så mörknar det ute och kvällen är här. Man känner sej dessutom tung i huvet och trött i kroppen trots att man sovit längre än vanligt.  
Nu tycker väl alla som älskar att sova och sover till ett MINST varje ledig dag, att jag är en präktig tönt och kränker er som gillar att sova länge. Men så menar jag absolut inte. Nästan tvärtom faktiskt. Jag AVUNDAS er som kan sova länge utan att bry sej om klockan står på 07:30 eller 15:40, ni sover lika gott i vilket fall som helst. Det skulle va så skönt om jag kunde känna så också, men något säger mej varje gång jag sovit för länge att " nu kommer du in i fel rytm, du kommer aldrig kunna somna ikväll och sen när skolan börjar blir det helt fel". och "ajaj, nu har du sumpat denna ljuvliga dag med att sova när du istället kunde tagit vara på varenda minut och gjort nåt vettigt av det".
JAG HAR EN TJATKÄRRING INSTOPPAD I MITT HUVUD.
Tjenna, som att jag skulle göra nåt vettigt när jag är ledig. Det enda som händer en lovdag är några slötimmar franför datorn, en kort promenad (om det är strålande solsken och vindstilla vill säga, vilket inte sker varje dag denna dystra vinter) och dagen avslutas med någon timme framför tv:n. Hur väl tar jag vara på dagen genom detta? Det är ju rent slöseri, så därför skulle jag lika bra kunna sova den tiden kan man tycka. Men av någon anledning funkar det inte..

Fast igår förtjänade vi verkligen att sova så länge. På nyårsdagen borde ALLA sova till klockan 2 minst!
Jag hade en rolig och trevlig nyårsafton. Var på middag hos Elin först. Matilda hade ordnat förrätt, Elin huvudrätten och jag efterrätten. Fint ska de va på självaste nyårsaftonen. Kvällen gick fort och helt plötsligt var det dags att bege sej till staden. I was the driver. Ner på hamnen och ta plats bland alla fulla ungdomar som inte var inne på hamnplan. Båten tjöt vid tolvslaget och det skålades och jublades medan raketerna smällde högt över våra huvuden. Fast raketer sköt vissa av tidigare än tolv, vilket är FEL. Folk som inte har tålamod nog att vänta tills det verkligen är dags och som det kliar i fingrarna på som bara mååste få panga litegrann.
Jag, Elin och Matilda hade en trevlig stund där på hamnen. Träffade en massa klasskompisar, lagkompisar, andra kompisar, och några av mina klasskompisar från högstadiet som jag inte pratat med på evigheter :-D 
Jättekul, och det var så mycket folk!
Sen sov Elin och Matilda över hos mej.

Nytt år då alltså. 2008.
Jag bestämde mej lite hastigt igår för att ändå ha ett litet nyårslöfte. Nämligen att lära mej dricka te. Det är dags att lämna läskochsaftperioden bakom sej nu och man vill ju inte dricka vatten när man fikar eller när det nu kan tänkas vara nödvändigt med läsk,saft,te,kaffe..
Kaffe kommer jag nämligen aldrig lära mej dricka. Det smakar förjävligt.
Drack te till frukost imorse. Inte lika äckligt längre, men fortfarande inte gott.
Undrar om man kan tvinga sej själv till att börja tycka om något?
Det kommer visa sej inom en snar framtid.

Vad har annars 2008 att bjuda på då?
Studenten självklart. Innan dess ska man ta sej igenom sista terminen på gymnasiet med projektredovisningar och treafester. Någon resa i höst förhoppningsvis, först lite jobb i sommar får man hoppas på.
Fotboll kommer det också bli mycket av antar jag. Division 2 spel igen för laget efter snabbvisiten i div.3 förra året, men för min del blir det väl till att fortsätta knega i div.4.
Som vanligt hoppas man att det nya året ska bli speciellt. Att det ska hända nåt stort som förändrar ens liv, eller nåt. typ.
Det brukar i slutändan inte bli så "speciellt" som man hoppats på. Förväntningarna är stora i början av året men när man sen står där på nyårsaftonen och tänker tillbaka på vad som varit inser man att det mest blivit pannkaka av allt. Platt fall.

Nej, nu ska det göras nåt vettigt av den här dagen. Jag har redan varit uppe i nästan tre timmar och fortfarande inte åstadkommit något. 
Kanske ska man ut och leka i snön, eller vad det nu är för vitt som ligger där ute på gräsmattan.
Blev helt paff när jag vaknade i morse och såg att det låg vita fläckar på marken.
Visserligen är inte marken helt täckt av snö, men att det ändå kommit LITE är roligt. Man kan iallafall ana att det är vinter.

PussKram


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för nyår! Jag hopppas vi ses snart innan skolan börjar.
Vi får hoppas på ett bra nytt år. :)

2008-01-02 @ 19:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback