Fel i dygnsrytmen

Hjälp mig.
Jag är trööött.. men kommer inte få sova på flera timmar.
Har nu försökt sova i två timmar. Klockan åtta ikväll gick jag och la mig. Jag var inte det minsta trött och låg mest och vände och vred i två timmar. Klockan tio gav jag upp, jag var fortfarande inte trött.
Nu passar det sig inte att gå och lägga sig igen för då orkar jag aldrig upp sen vid tolv-tiden då jag senast måste börja göra mig klar för natten/morgonen. Men det är NU jag vill gå och lägga mig, och det är NU jag lätt skulle kunna somna. Varför!?

Det är omöjligt att lura sin egen kropp.
När jag gick och la mig vid åtta gjorde jag den vanliga gåochläggasig-rutinen. Klädde till och med om till pyjamas just bara för att kroppen skulle tro att det var läggdags.
Ack så fel jag fick, kroppen är inte speciellt lättlurad. Jag blev snarare piggare av att göra den här "rutinen", och trött blev jag inte förrän det var dags att kliva upp igen.

Så nu sitter jag här, dödstrött men tvungen (nästan) att vara vaken.
Ska sätta mej och se 'brottskod försvunnen' nu iaf. Sen kanske man kan äta nåt och efter det kanske man kan packa väskan och göra sig iordning, och SEN har klockan förhoppningsvis blivit så mycket att Wenke kommer och hämtar mig och det äntligen blir dags för lite fotboll.

Godnatt på er alla!

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback