En helg i fotbollens värld

Coop forum cup är avslutad.
Tillbaka i verkligheten och skolan.
Det har varit en otroligt rolig och givande helg, men OJ så jobbig.

För min del började cupen 01.45 på söndagmorgon, eller lördagnatt, kalla det vad du vill.
Jag hade försökt ladda ordentligt hela lördagen. Vaknade klockan nio men tvingade mig själv att ligga kvar och iaf vila till klockan 11. Dagen ägnade jag åt att äta mat och frukt, dricka mycket vatten, samt hålla igång någorlunda med städning och en kortare promenad i solskenet.
På kvällen gick jag och la mig vid åtta för att försöka sova några timmar innan det var dags att åka in till stan.
Det gick skitdåligt kan jag säga.
Klockan tio fick jag ge upp och steg därför upp och försökte få tiden att gå på annat vis. Det gick sådär..
Blev tillslut trött, men då var det dags att åka och det fanns inte längre någon tid för sömn.
Kom in till södervärnshallen strax innan kvart i två och möttes av en gympasal full av folk. Blev ganska förvånad över hur många det var som frivilligt ser på fotboll klockan två en lördagnatt (det var nog många som inte var i nyktert tillstånd vilket kanske kan förklara endel..).

Matcherna var lite försenade vilket gjorde att vi kom att spela matcherna ca tjugo minuter senare än utsatt tid.
Första matchen spelade vi mot KIK/FG där vi vann med 3-0. Vi spelade hyfsat bra, men i ärlighetens namn får jag väl medge att målen vi gjorde fick vi billigt. Iaf två av målen var rena målvaktstabbar och hade nog inte gått in om det stått nån annan i mål. Men vann gjorde vi iaf och det är ju det som räknas.
Efter första matchen var det bara en låååång väntan. Väntetimmarna ägnade vi åt att se andra lag spela (bla våra gamla lagkamrater från Gothem-laget innan vi slogs ihop) och äta frukt, korv, och mackor.
Andra matchen spelade vi mot VSB. Det borde vara en ganska så enkel match, men ack så fel vi hade. Pressen som lätt uppstår när man möter ett sämre lag kan förstöra ens spel och det var just vad som hände i denna match. Vi stressade upp oss så otroligt när vi inte gjorde mål i de första minuterna. Hela matchen var ett enda orosmoment för Dalhem där vi slarvade bort varenda boll vi vann och brände varenda målchans vi fick, men med ca 30 sek kvar gör vi äntligen mål. VSB hann inte göra så mycket mer och matchen slutade 1-0 till oss.
Tredje matchen spelade vi mot IFK Visby. I den här matchen räckte det med oavgjort för att vi skulle ta oss vidare till semifinal.
Vi kom överens om att alla behövde lugna ner sig en aning för att nå en tredje vinst, och det lyckades vi bra med.
Matchen mot IFK Visby såg betydligt bättre ut än matchen mot VSB. Vi hittade varandra bra, samspelet mellan oss på backlinjen funkade bra och allt gick vår väg. 2-1 till Dalhem blev slutresultatet och vi var klara för semifinal.
Semifinalen blev lite av ett träningspass. Motståndet var nämligen Dalhem 1, våra lagkamrater. Våra lag var uppdelade så att Dalhem 1 bestod utav de spelare som är med och spelar SM i futsal den här vintern, även kallat "gamlingarna" eftersom medelåldern i Dalhem 1 är betydligt större än den i Dalhem 2. Mitt lag, dalhem 2 bestod utav resterande spelare, vi "jangisar".
Vi visste nog allihopa redan innan semin att Dalhem 1 skulle vinna men vi var ändå beredda på att ge dem en match.
Den här semifinalen spelades halv tio på söndagmorgon och vi var väldigt trötta allihopa efter natten.
Det blev som vi alla trott, utklassning med 5-0 till Dalhem 1, men inte lika mycket som hangvar fick stryk med iallafall där det blev 7-0 till Dalhem.
Jag tycker nog ändå att det var Dalhem 2 som inledde bäst, men det vände efter en stunds spelande. 
Det var kul att spela mot sina egna lagkompisar, fast ännu roligare hade det vart att mötas i en final... Det får bli nästa år!
Klockan tio var vi klara och kunde ÄNTLIGEN få åka hem och äta, duscha och sova. Så mycket sömn blev det visserligen inte när jag kom hem, men lite slappande i soffan och lite frasier hann jag med innan wenke kom och hämtade mig och vi åkte in för att se finalerna.
Damjuniorerna, som mestadels betod utav de 90:or, 91:a, och 92:a som även spelade i mitt lag, hade gått till final de också. 15.50 började deras match mot hansahoburg som dom vann med 1-0. Målskytt var vår egna lilla målvakt Amanda (!).
Damseniorerna vann tillslut med 2-1 efter förlängning. Det såg lite mörkt ut ett tag. KIK/FG som var motståndet, gjorde första målet och dalhems 2-1 mål kom när det bara var tio SEKUNDER kvar av förlängningen. Hade dom inte gjort mål där hade det blivit straffar och då vet man aldrig hur det kunde gått. Men nu slapp dom det och det var ju bra :-)
När jag kom hem åt jag och sen gick jag och la mig på en gång. Då var klockan 19.20 men jag somnade nog med en gång.
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att den här helgen gått väldigt bra för Dalhem. Vi kom så långt man bara kunde komma. två guld och en tredjeplats, bättre kunde det inte blivit med de förutsättningar som fanns.


Efter en sånhär helg är man otroligt trött. Jag sov nästan 15 timmar inatt, med undantag för en kvart imorse. När jag vaknade av väckarklockan imorse 06.15 slog jag på mobilen och såg att jag fått sms av elin. Hon hade skrivit att astronomin var inställd idag vilket innebar att min skoldag skulle börja 12.45, en ordentlig sovmorgon alltså. Gick ner till mamma och frågade henne om jag kunde ta bilen idag, fick ett ja till svar och gick upp och somnade gott om.
Sen vaknade jag 10.15. Då tog jag och mamma en promenad i solskenet, riktigt skönt faktiskt!
Efter promenaden åt jag frukost...Lääänge.. Sen duschade jag, klädde mej och sen var det dags att åka till skolan.
Fick tillbaka matteprovet, ett VG precis över VG-gränsen. Satt i caffis med Elin, lekte mattelärare och räknade några tal, sen åkte jag hem igen.
En perfekt måndag :-) Speciellt med den där promenaden i morse. Den var riktigt uppfriskande. Något jag önskar man kunde göra varje morgon, men det finns inte tid för det helt enkelt.

Det här inlägget blev så långt att jag blev helt slut. Trots 15 timmars sömn inatt så är jag faktiskt trött nu trots att klockan inte ens är halv nio. Så det blir nog sängen snart.

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback