Coop Forum vs. Åldersnojja

Här är mitt lags speltider i Coop Forum-cup inatt/imorgonbitti

Söndag 27 januari i södervärnshallen

02.52 Dalhem IF 2 - KIK/FG 1

lång paus.............

06.30 Dalhem IF 2 - VSB FF

07.34 Dalhem IF 2 - IFK Visby

09.15 Ev. semifinal

17.20 Ev. final


Idag har jag sovit länge. Vaknade redan vid nio-tiden men låg ändå kvar i sängen i nästan två timmar. Så otroligt underbart med sovmorgon!
Så nu är jag ganska så ordentligt utvilad inför nattens fotbollsspelande.
Det ska bli riktigt kul. Hoppas det går bra för oss också, det skulle vara ännu roligare.
Första året jag ska spela i seniorserien i denna cup. Passerar junioråldern iår och spelade därmed mitt sista år i juniorserien förra året, då gick det inte så bra. Oj va många år-ord det blev i den meningen.
Usch man börjar bli gammal. Nu räknas jag inte ens som junior längre. Då blir man senior och ska så småningom klassas som "rutinerad" och "en av de mer erfarna".
Typiskt, nu kan man snart inte skylla på orutin längre heller.. Vad ska jag då skylla mina misstag på!?
Jag pratar fotboll nu alltså..

Nej men det här med åldern känns ändå ganska bra. Äntligen börjar man känna sig lite mer mogen och vuxen. Det jobbiga tonårsstadiet försvinner sakta men säkert, med kompisproblem och annat skräp. Man börjar bli mer säker på sig själv, bryr sig inte riktigt lika mycket om att man hela tiden ska vara som alla andra (vad nu "alla andra" kan betyda?) m.m m.m. 
Visst finns det stunder då tonårstiden uppenbarar sig igen och man tycker man är ensammast och fulast i hela världen, men det är mer sällan nu än vad det var då.
Självklart kommer ju nya problem istället, som: vad ska jag göra efter studenten, jobb eller plugg?, flytta hemifrån eller bo kvar hemma ett tag till?, större ekonomiskt ansvar, större ansvar vad gäller allting, osv., men det som skiljer en nu mot hur man var för ca tre-fem år sedan är att man känner sig mycket starkare till att ta sig igenom alla dessa frågor och dess ansvar. I högstadiet fick jag panik varje gång det började snackas avslutning eller gymnasieval.
- jaha, och snart börjar gymnasiet för dig Isabelle, nu är det inte långt kvar..
- mmm... jag vet...
- och vad har du tänkt gå för linje då?
- JAMEN HERREGUD, FRÅGA INTE MIG, JAG HAR VÄL INGEN JÄVLA  ANING. JAG VILL INTE BESTÄMMA REDAN NU VAD JAG VILL GÖRA OM TIO ÅR!

Det var en vilsen period. Nu tar jag det hela mycket lugnare.
- jaha, och snart är det dags för studenten Isabelle, inte långt kvar..
- äsch, det är ju en hel termin kvar ju.
- jamen ändå. man måste ju börja planera inför studenten, och vad hade du tänkt göra sen när du gått ut gymnasiet då?
- äsch, jag tar det lite som det kommer. Ska försöka hitta ett sommarjobb till sommaren, sen får vi se hur länge jag blir kvar där.

Lite väl optimistisk och slö kanske jag är, men det känns betydligt bättre än den nervösa- och hjälpjagkommergåunder- människa jag var när det var dags för gymnasiet.

Igår gjorde jag dessutom en till väldigt vuxen-grej. Jag ställde mig i bostadskö vid Gotlandshem. Vuxenpoäng till mig!

Nu ska jag göra nåt väldigt tråkigt. Städa rummet. Städning lär iaf aldrig bli roligt hur vuxen jag än blir..
 
PussKram



Kommentarer
Postat av: Reltueb

HAHA! Jag lät likadant, men nu gör jag tig-i-hjäl-dem-och-bläng-dem-tysta-metoden. Bello, jag ska snart gå i pension.

2008-01-28 @ 20:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback