Blomkruka som toalett

Kom just hem från skolan. Fick gå en promenad hem på 2,6 km från bussen också. Det hade jag vart sur för om det inte varit så att jag nu när jag kommit hem upptäckt att jag är ensam hemma!
Jag ska få en hel eftermiddag alldeles själv här hemma, helt fantastiskt underbart. Det händer så ytterst sällan och nu måste jag ta tillfället i akt och göra allt jag inte kan göra när alla andra är hemma.
hmm.. va vill jag göra egentligen? Jag hade tänkt sätta mej och se en film, men det kan jag ju göra när dom andra är hemma också.. Nej jag måste komma på nåt bättre. Måste utnyttja denna frihetsdag.
Alltså, såhär är det ju jämt. Man går dagligen och längtar efter att få en egen stund här hemma i huset utan vare sej syskon eller föräldrar, och man går och drömmer om allt man skulle kunna göra då. Men när dessa oerhört sällsynta stunder kommer så vet man iaf inte vad man ska göra, och det slutar med att det blir det gamla vanliga. Sitta vid datorn, se tv, se film, spela piano, göra läxor (inte alltför ofta).
 
När jag kom hem idag stank det bajs i hela huset. Det kom inte från nåt av badrummen och jag fick motvilligt gå på jakt efter det stinkande vad det nu kunde vara. I mammas och pappas sovrum hittade jag en stor blomkruka vars jord låg utspridd på golvet runt blomman. I krukan fanns förutom blomman och liite jord även kattbajs. Min söta rara lilla katt Bromza hade tröttnat på sin fina kattlåda och istället satt sej i en trevlig blomkruka. Mysigt. Inte.
Äckelkatt! dessvärre är han förutom världens äckligaste katt också världens sötaste katt så jag kunde helt enkelt inte skälla på honom (va förstår han av vad jag säger förresten?) men slängde ut honom gjorde jag, lite som ett straff:
 -Sitt du där ute i kylan och tänk över dina toalettvanor.
Fast jag tror att han ville ut...

Så det är vad min katt gör när han är ensam hemma. Bajsar i blomkrukor.
Jag tänker dock inte följa hans tips. Jag ska komma på den bästa sysselsättningen man kan göra när man har FF (familjefritt).



PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback