Begravningsparty

Så har snart hela denna långa fredag sprungit iväg också.
Idag har jag vart ledig från skolan. Denna termin har jag enligt schemat endast en lektion. Svenska C från 8.00- 9.10. Men så föll det sej så lyckligt att vår lärare Maggan är på begravning i småland idag, därmed ingen lektion. Jippie! Fast synd om hennes 93 åriga morbror förstås som dött. Fast hans släktingar verkar ta hans död ganska bra för dom skulle visst ha "party" imorgon enligt Maggan.

Jag har gjort en massa bra saker idag. Skrivit klart svenska uppgiften, skrivit loggbok till projektarbetet, gjort klart naturkunskaps uppgiften, tvättat en maskin tvätt, bakat, gjort eld..
Väldigt bra gjort för att vara jag. Ibland kommer jag in i såna perioder då jag verkligen ser till att få saker gjorda. Då jag gör klart läxor i tid, städar snällt när min mamma ber mej, osv. Det vägar upp de perioder då jag stresspluggar i sista minuten, låter bli att lyssna när mamma ber mej städa så att det slutar med att hon själv får göra det eller någon annan i familjen, ja osv.
Om jag bara kunde öppna matteboken också så hade det ju vart aldeles otroligt bra, men nu orkar jag inte vara duktig mer, någon måtta får det vara.

Ikväll ska jag på klassfest. Vår första klassfest om man inte räknar med den där misslyckade vaddetnuvar i ettan. Hoppas det blir skoj, jag tackade nej till att åka med till eskilstuna för att kolla fotboll bara för den här klassfesten faktiskt. Jag gör framsteg..

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback