Barnprograms-freak

Ledig dag nummer två.
Jag gör inget annat än är ledig nuförtiden.
Stackars mig...hahaha..

Igårkväll var jag inte ledig däremot.
Vi hade spelning med ensemblerna och det var faktiskt riktigt kul :-)
Jag har aldrig några större förväntningar på dessa spelningar, och det är väl inget speciellt så mer än att man får chansen att lyssna på vad de andra ensemblerna haft för sig. Men igårkväll var det tillochmed roligt.
Alla var glada och spelade och sjöng så fint. Det gick bra för min ensemble med förutom att slutet blev helt kaiko i en av låtarna, men det var inget publiken märkte speciellt mycket av.
Så nu ser jag med glädje framemot nästa spelning. När det blir av har jag ingen aning om. Tror inte det är nåt inplanerat änsålänge.

Idag är det betydligt finare väder än vad det var igår. Det firade jag med att ta en promenad förut. Det blåste men var ändå riktigt skönt.
Våren är här snart känns det som, ja för kan det inte bli en RIKTIG vinter så kan man väl få en ordentlig vår iallafall. Att hoppas på vår i januari är kanske lite att ta i, men visst hade det ändå vart härligt att ha aprilväder redan i januari-februari!
Mobilen hade jag med mig så jag tog lite kort ute på bygden. Kanske hamnar dom här på bloggen senare idag.
Den som lever får se.

Lyssnade på P3 populär förut där dom diskuterade favorit- och hatbarnprogram. Många hade minnen att komma med, och efter ett tag insåg jag att jag kände igen i princip alla barnprogram som togs upp.
Det var bl.a: pingu, björnes magasin, skrotnisse, mysteriet på greveholm, ika i rutan, rädda joppe, trolltider, simpor och grodfötter, ducktales, räddningspatrullen, luftens hjältar,  fem myror är fler än fyra elefanter.

Jag var ett barnprograms-freak utan dess like när jag var liten. Det finns inte många barnprogram under 90-talet som jag ALDRIG har sett. Favoritprogrammet var nog björnes magasin. Han ser ju så go' och mysig ut och så är han så snäll mot sina djur Snigel och Hugo. 
Simpor och grodfötter, och skrotnisse minns jag med skräck. 
dom där snurpingarna var ju jätteäckliga i sina gröna algkroppar, och skrotnisse pratade läskigt och hade konstiga grannar. de programmen tyckte jag inte om när jag var liten, men jag tror ändå att jag såg mer än hälften av de avsnitt som visades. 
Ja, ett tag under min uppväxt var det verkligen barnprogram som stod i centrum. 
Tv-nörd redan då.

Nu ska jag se vänner, sen ska jag packa väskan inför helgen. Till och va ute i tid!

PussKram 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Totally agree with you!! hur i helvete kunde man göra så läskiga barnprogram som simpor och grodfötter och skrotnisse?? jag såg inte alls mycket på barnprogram när jag var liten, men jag kommer ihåg att de där två å dom va hemska!! usch å fy, tacka vet jag resan till melonia. Den är bra.

2008-01-31 @ 20:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback