Vuxenpoäng till mig!

Shit, nu börjar jag bli riktigt vuxen.
Idag var vi i lägenheten och möblerade om en aning. Redan imorgon börjar vi bära in saker där och så ska vi sova där för första gången som boende. Gången innan var mer som en övernattning, men nu är det PÅ RIKTIGT.
Undrar hur det blir...
Kommer jag och josse reta gallfeber på varann? kommer jag bli lika rädd för brevbäraren varje gång det kommer post som jag blev nu för någon dag sen? kommer jag börja komma försent till skolan varje dag nu bara för att jag blivit för bekväm? kommer jag klara av den krångliga tvättmaskinen och inte krympa alla kläder, eller kommer vi bli tvungna att ta hem alla våra kläder och tvätta dem hemma varje helg? kommer jag stå ut med alla gatlysen som lyser in genom fönstret på nätterna när man vill sova, och alla bilar som tjuter och brummar (inte så överdrivet många kanske, men ändå)? Kommer vi föra sånt oväsen att vi kommer bli utslängda tillslut? kommer vi klara av att inte bränna upp hela huset?
ja frågorna är många. Om jag är vuxen nog så kommer jag klara det här. Annars är det bara att packa väskan och flytta hem igen då. ALDRIG.

Vilken frihet det ska bli!
Allt får vi sköta själva. Mat, tider, ja vad mer kan man tänkas vilja bestämma över?
Lägenheten är helt fantastisk. Jag älskar både köket och vardagsrummet, mycket finare än här hemma faktiskt. Det är så mysigt och fint och städat och hemtrevligt, jag kommer stormtrivas!

Det enda som är negativt med den här flytten och lägenheten är att det inte finns nåt internet och dessutom har vi ingen dator att ha där heller. Hur ska jag överleva utan datorn!?
Vad ska jag nu göra om kvällarna när det bara visas skit på tv:n och det är träningsledigt?
Bloggandet kommer minska kraftigt.

Vad har annars hänt idag då?
-Jämförde potatisar med kometer på astronomin
-såg ett äkta slagsmål mellan två killar i caffis
-spelade luffarschack på naturkunskapen samtidigt som klasskompisarna visade upp fina bilder de gjort av kvävets kretslopp, en läxa som varken jag eller någon annan vid mitt bord hade gjort..
- Räknade veckans matteuppgifter PÅ LEKTIONEN. Slipper alltså ta hem matten denna vecka också. Jag och Åsa är mattesnillen!

Kvar att göra innan jag kan få krypa ner i sängen är att packa. Det ska packas sovgrejer, fotbollskläder, skolböcker, tvärflöjt, gympakläder, andra kläder, saker som ska in i lägenheten m.m.
En jädra massa packande är det...

PussKram / en vuxen

Ps. Idag har jag träningsvärk efter fys. träningen vi hade igår. Jag har inte haft träningsvärk på flera månader så det känns egentligen ganska bra, men uhhh va stel man är. d.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback