Veckans samtalsämne

Melodifestivalen är igång igen. Det har nog ingen missat. Ja, förutom elin då som fick reda på det igår två timmar innan det började.

Jag är nog inte den enda som har denna åsikt när jag säger att artisterna och låtarna i melodifestivalen bara blir sämre och sämre för varje år. Ändå blir det bara större och populärare ju fler år som går. Hur är det möjligt!?
Gårdagskvällen var en pinsam historia rakt igenom. Amy Diamond var väl minst sämst, vilken tur hon gick till final.

1. E-type & The poodles - Line of fire: Snälla, Klipp er och skaffa ett jobb!
2. Face-84 - Alla gamla X: herregud, jag trodde det var ett skämt. Hon som sjöng lät som en tre-åring. Piinsamt!
3. Velvet - Déjá vu: Töntigt. Kvällens urringning. Bryr sig mer om kläder och dans än musiken.
4. Brandur - Lullaby: Mes.
5. Michael Michailoff - That's love: Idol-wannabe. Vem har du snott låten ifrån?
6. Amy Diamond - Thank you: Är väl inget amy-fan annars, men du var starkast igår.
7. Suzzie Tapper- Visst finns mirakel: Boooring. Såg inte ut att trivas där på scenen heller.
8. Christer Sjögren - I love Europe: Kräkmedel. Höll på att spy upp semlan jag just ätit när han framförde sin avskyvärda låt.
Björn Gustafsson - pausunderhållare: Snälla in med mer Björn. Den enda som hade klass igår. Helt fenomenal!

Efter förra årets ESC kände jag att botten var nådd. Melodifestivalen var inte längre vad det en gång varit. Tänkte att nästa år blir det inget melodifestivalen för min del iaf.
När listan på årets bidrag kom ut och Christer Sjögren fanns med där hade jag bestämt mej: Melodifestivalen, över min döda kropp!
Inte blev det bättre av att Charlotte Perelli och den nya duon Häggqvist och johnson fanns med också. Melodifestivalen 2008 skulle bara bli ännu ett år för alla popdivor att visa upp sig ytterligare.
Jag skulle alltså bojkotta melodifestivalen iår.
Blev det så nu då?
Ja ni kan ju se svaret där uppe.
Jag fastnade framför tv:n när det började och satt kvar till slutmelodin gick. Under hela programmets gång satt jag och dissade samtliga artister och satt  sms:ade med elin som även hon hade hamnat framför skiten.
Allt är Björn Gustafssons fel! Om inte han hade tackat ja till att underhålla i pausen, och vart så jädra rolig så hade jag aldrig brytt mig om melodifestivalen. Han är min nya idol! Han är så värd att se/lyssna på att jag tillcohmed genomlider hela melodifestivalen bara för att få se de fjuttiga minuter han medverkar.

Fyra lördagar framåt kommer alltså vara uppbokade mellan 20.00 - 21.35. suck*
Jag är fast för evigt i melodifestival-träsket.

PussKram

image114
Låt oss skicka iväg Björn Gustafsson till ESC och låt honom representera Sverige. Ingen i hela Europa kan väl motstå hans charm och snygga discodans! Dessutom är han ändå det bästa Sverige har att komma med i årets melodifestival. (Märklig bild jag hittade på honom. han verkar inte vara någon direkt linslus för bilderna var få på honom)

Kommentarer
Postat av: Emma

haha håller med dig, Björn gustavsson äger!!! ja o mormor höll på o garva ihjäl oss när vi såg han dansa o mima o sen läsa upp den där härliga dikten haha* men du, ja tyckte faktiskt att ALLA sög som sjöng, inte ens Amy sjöng bra, hon blev ju typ andfådd mitt i o sjöng knäppt resten =P

2008-02-14 @ 13:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback