Utmattad

Nu är jag hemma igen.
Skittrött.
Tror det vankas förkylningstider för min del nu.
Suck*
Nu när lovet börjar och allt.

"Kroppsbesiktningen" igårkväll höll på att aldrig bli av. Insåg kvart över fyra att jag inte hade nån bil att ta mej till stan med och då var det bara en halvtimme kvar innan jag skulle åka. 16.55 åker jag i ilfart från min morbrors gård några km härifrån med deras bil till stan. En bil jag aldrig kört förut vilket faktiskt var lite knepigt. Snubblar in på ryggakuten 17.20 (20 min försenad) med andan i halsen. Får komma in ganska snabbt till naprapaten.
Nej, jag var inte felfri jag heller.
- jag är sne. Ena axeln lutar mer än den andra. Inget att göra åt.
- Tyngden ligger fel på fötterna vilket gör att foten "lutar inåt". Det visste jag redan och har haft problem med tidigare, för foten svullnar framme vid tårna. Jag blev tillsagd att träna bort det. Genom att plocka upp saker med tårna från golvet (!). Det kommer visst stärka foten på nåt vis och problemet ska då vara borta snart. Han tyckte b.la. att jag ska bläddra i morgontidningen med tårna..hmm..
- Balansen är kass. Ska lösa det genom att varje dag stå 1 min på ett ben, något böjt knä och blunda.

Jupps så var det med det. Sen bytte jag och mamma bil och jag åkte på fest efter lite fixande i lägenheten. 
Festen var helt okej. Eftersom det var match tidigt på lördagsmorgonen så åkte jag hem vid 11-halv tolv.

Träningsmatchen spelade vi mot Dalhems P-94:or. Vi vann lätt med 5-0 och laget gjorde en helt okej insats för att vara årets första match.
För min egen del var det väl inte något finlir direkt från min sida. Blev utbytt i halvtid och det var nog lika bra det. Inget gick som jag ville, fötterna jobbade bara hälften så fort som annars, och huvudet var ännu segare. Dessutom hade jag huvudvärk och halsont, och allt kändes ganska hopplöst.  

När jag kom tillbaka till lägenheten hade Elin som sovit över hos mej, kokat varm choklad. Mmmmm...
När jag packat ihop vad jag skulle så åkte vi ner till kruttornet, parkerade bilen där och tog en behövlig och avkopplande promenad vid strandpromenaden och tillbaka genom botaniska trädgården. 

Sen lämnade jag av Elin på coop-parkeringen och åkte hem. 
Nu sitter jag här och laddar för lite städning av mitt rum. Har planerat denna städning väldigt länge, men det blir liksom aldrig av. Säkert en månad sen senast och mitt rum är därför inte särskilt trevligt. 

Ikväll ska jag umgås med Elin igen. Hon kommer hit och äter pizza sen ska vi sitta o dissa melodifestivalen som river av sin tredje deltävling ikväll. 
Förhoppningsvis kommer också Matilda och gör oss sällskap :-)

Avslutar dagens blogginlägg med några mycket vackra bilder från min och Elins promenad idag.

Det blåste kraftigt
 och vågorna stod höga ute på havet . Något trötta var vi men ändå väldigt glada . I Botaniska trädgården hittade vi snödroppar, eller snöklockor kanske det var (?) . Där fanns också en liten bäck med porlande vatten . Vackert, eller hur? . Sen var det slut på den promenaden.


Må så gott, och blås inte bort i stormen.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi har haft en lång helg tillsammans, en kul en! :)
Fina bilder, men jag ser väldigt trött ut på ena.:S haha

2008-02-24 @ 23:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback