Uppdatering och fotbollskrock

Ojojoj, nu var det ett bra tag sen jag skrev.

Kan börja med en väldigt rolig nyhet.
Jag och min syster kommer inom de närmsta veckorna flytta in i en lägenhet i stan som vi nu fått tag på av min mammas moster och som vi nu ska hyra fram till sommarlovet.
Inga långa väntetider vid bussen på morgonen, ingen olidligt lång väntan i skolan klockan åtta på morgonen när man egentligen inte börjar förrän halv tio, inga väntetider senare på dagen heller, inget mer "komma tio min försent varje morgon pga bussen", inga fler långa och blöta promenader hem från bussen, inget mer jobbigt. Livet kommer bli en fröjd att leva! ja eller iaf enklare och smidigare.
Tänk, vilken skillnad och vad allt kommer underlätta nu. Det är så många håltimmar just nu, och fotbollsträningar och körrep. Det kommer verkligen lägligt.

Den här lägenheten har jag och systern haft tillgång till nu sedan någon månad tillbaka så där har vi tillbringat våra håltimmar den senaste tiden, och inatt bodde jag, elin och matilda över där också vilket funkade alldeles utmärkt. Så den är redan provad och klar.

Jippie, jippie, jippie!

Så mycket mer har nog inte hänt sen senast jag skrev.
Det enda skulle väl isf vara att lagets träningsmaraton nu har börjat.
Träningsschemat ser ut såhär framöver:

Måndag - fotbollslediga
Tisdag - Träning konstgräset 19.30 -21.00
Onsdag - fotbollslediga
Torsdag - Träning konstgräset 18.00 -19.30 
Fredag - Träning konstgräset  16.30 - 18.00
Lördag - Träning konstgräset 8.30(!) - 10.00
Söndag - Träning i gympasal 15.30 - 17.00

Och så ser det ut nu varje vecka fram till sportlovet. Då får vi ledigt en hel vecka (!). 
Tre veckor blir det. Tre låånga veckor.
Kanske man som lat soffpotatis hamnat i fel klubb.Jag är en sån som tycker det är jobbigt och träna många ggr i veckan, skulle helst bara vilja spela matcherna, och ändå spelar man i Gotlands ledande damlag...
Fast, det är alltid kul när man väl är DÄR på träningen bland alla lagkompisar. Det är själva förberedelserna som skjuts, klä om, äta ordentligt, sova ordentligt osv. som är det jobbiga, samt att det alltför ofta krockar med andra saker som middagar, kompisträffar, fester m.m. 
Förhoppningsvis överlever jag denna tortyr och får uppleva en betydligt lugnare månad i mars. Jag hoppas VERKLIGEN att det inte blir en till sån här månad, för då lägger jag av. Då strejkar soffpotatisen.

Detta träningsmaraton började ju annars väldigt bra för mig ikväll...hmm...
Jag och Micka (en lagkompis) sprang in i varann under en övning och ramlade i en hög på marken. Min fot lyckades fastna i hennes ben på nåt vis så jag vrickade till den. En liten stund kunde jag inte stödja på foten, men det gick över så fort så jag fortsatte träningen iaf. När jag nu kom hem är ankeln sina dubbla storlek på vänsterfoten. det lär va stelt imorrn, men lagkompisarna fick sig ett gott skratt, för det såg nog ganska lustigt ut när jag och micka helt ovetandes om den andre sprang rakt in i varann och hamnade i nån slags mänsklig klump av ben och armar.

Snart är det helg också. Ska försöka hinna med nåt annat än fotboll. En filmkväll där det bjuds på semlor är inbokat efter träningen imorrn iaf. Tror det kan bli riktigt roligt och mysigt :-)

Nu ska jag ta mig en skön dusch..

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback